Молода М., РОЛЬ МАРКЕТИНГОВИХ ДОСЛІДЖЕНЬ... - Форум
Субота, 03.12.2016, 08:43
Приветствую Вас Гість | Регистрация | Вход

Всеукраїнська студентська інтернет-конференція

Меню сайта
Форма входу
Друзі сайту
Статистика

Молода М., РОЛЬ МАРКЕТИНГОВИХ ДОСЛІДЖЕНЬ... - Форум

[ Нові повідомлення · Учасники · Правила форуму · Пошук · RSS ]
Сторінка 1 з 11
Форум » Матеріали конференції 14-15.12.2010 » Менеджмент та маркетинг як фактори розвитку підприємницької діяльності » Молода М., РОЛЬ МАРКЕТИНГОВИХ ДОСЛІДЖЕНЬ...
Молода М., РОЛЬ МАРКЕТИНГОВИХ ДОСЛІДЖЕНЬ...
conf-cvДата: Середа, 15.12.2010, 10:28 | Повідомлення # 1
Admin
Група: Адміністратори
Повідомлень: 1656
Нагороди: 5
Репутація: 8
Статус: Offline

Маріна Молода


Наук. кер. - Чаплінський Ю. Б.
Чернівецький торговельно-економічний інститут КНТЕУ
м. Чернівці


РОЛЬ МАРКЕТИНГОВИХ ДОСЛІДЖЕНЬ В СИСТЕМІ ПРИЙНЯТТЯ УПРАВЛІНСЬКИХ РІШЕНЬ НА ПІДПРИЄМСТВІ


На даному етапі розвитку вітчизняних підприємств гостро постає питання про застосування різних видів маркетингової філософії щодо ведення бізнесу. Щоб бути конкурентоспроможними на ринку та задовольняти потреби споживачів підприємства повинні приймати правильні рішення, які б в подальшій діяльності принесли позитивні результати. Такі рішення можуть прийматися лише на основі використання такого інструменту маркетингу як маркетингові дослідження.
В Міжнародному кодексі ЄСОМАР зазначено, що маркетингові дослідження - це системне збирання і об’єктивний запис, класифікація, аналіз і узагальнення даних щодо поведінки, потреб, відносин, вражень, мотивацій і т.д. окремих осіб і організацій в контексті їхньої економічної, політичної, суспільної і побутової діяльності. У своїй роботі науковець Павленко А. Ф. підкреслив, що американська асоціація маркетингу визначила маркетингові дослідження як функцію, що з’єднує споживача, суспільство і товаровиробників за допомогою інформації [3, с. 36-37]. Погоджуючись із автором, потрібно зауважити, що інформація застосовується підприємствами на всіх етапах діяльності, починаючи від розробки стратегії і до збуту готового товару споживачам. Маркетингові дослідження допомагають визначити інформацію, необхідну для вивчення, розробити методи збирання цієї інформації, управляти процесом збору даних, правильно проаналізувати та обробити зібраний матеріал та розробити на основі нього рекомендації щодо вирішення існуючої проблеми. Все це можливо за умови вчасно зібраної інформації.
Примак Т. О. визначила напрями, за якими підприємства здійснюють маркетингові дослідження:
— вивчення товару - дослідження якісних характеристик товару
— дослідження ринку – вивчення кон’юнктури ринку
— вивчення споживачів – вивчення попиту, вподобань споживачів, впливу ряду факторів на вибір товару
— дослідження конкурентів – вивчення діяльності конкурентів
— визначення правових аспектів діяльності на ринку – вивчення нормативної бази, законів, що регулюють діяльність підприємства як суб’єкта господарювання
— вивчення ділової логіки галузі – вивчення особливості функціонування галузі [5, с. 59-60].
У своїй науковій праці «Маркетингові дослідження в системі управління конкурентоспроможністю підприємств» Важинський Ф. А. визначив ряд завдань, які покладені на маркетингові дослідження. Їх можна сформулювати у такі положення:
— маркетингові дослідження є однією з найголовніших функцій маркетингу;
— вони допомагають отримати достовірну інформацію для прийняття рішень на всіх етапах функціонування підприємства;
— є основою для встановлення причинно-наслідкових зв'язки і розробки ефективної стратегії конкурентної боротьби завдяки застосуванню інформаційних технологій у маркетингу;
— дають змогу отримати інформацію, яка через дослідника пов’язує споживача і товаровиробника [1, с. 129-130].
Об’єктивною умовою успіху будь-якого підприємства є виконання маркетинговими дослідженнями своїх завдань.
Вірні рішення завжди приймаються після визначення цілей і пріоритетів діяльності підприємства, виконання операцій збирання та оброблення інформації. Для контролю ефективності таких рішень необхідно реалізувати та оцінити їх вплив на об’єкт діяльності. Після цього стадії процесу управління повторюються - створюється замкнений контур управління. Досягти такої взаємодії стадій управління можливо лише за наявності різнобічної, актуальної та достовірної інформації. При цьому вироблення управлінських рішень є процесом постійного перетворення інформації, а сам процес управління має інформаційний характер. Якість управління та прийняття управлінських рішень безпосередньо пов’язані з наявністю повної, актуальної і достовірної інформації про ринок, попит на товари, уподобання споживачів, ринкові ціни, дії конкурентів, а також інформації про показники діяльності об’єкта управління. Значні обсяги інформації, нагальна потреба оперативних розрахунків, пошуку та надання маркетологам відповідної інформації для прийняття рішень зумовлюють необхідність використання засобів обчислювальної техніки та інформаційних технологій [4, с. 6-7].
Тому варто підкреслити, що ефективні управлінські рішення залежать лише від правильної оцінки ситуації, що склалася, а та, в свою чергу, може бути об’єктивно оцінена тільки на основі зібраної та проаналізованої інформації.
Бачимо, що основна роль маркетингових досліджень полягає в тому, щоб оцінити потребу в інформації і забезпечити керівництво компанії точною, надійною, обґрунтованою, сучасною, влучною інформацією. Висококонкурентне маркетингове середовище вимагає від маркетингових досліджень надавати високоякісну інформацію, щоб уникнути високої плати за управлінські помилки [2, с. 29-30].
Отже, для успішного функціонування та для задоволення потреб споживачів підприємствам потрібно обов’язково проводити маркетингові дослідження по всім напрямкам своєї діяльності, застосовуючи для цього новітні технології та всі можливі засоби. Підприємство, яке проводить маркетингові дослідження та використовує зібрану інформацію для прийняття управлінських рішень, є конкурентоспроможним та успішним на ринку.

Список використаних джерел:
1. Важинський Ф. А. Маркетингові дослідження в системі управління конкурентоспроможністю підприємств [Текст] / Ф. А. Важинський, А. В. Колодійчук // Науковий вісник НЛТУ України. — 2009. — Вип. 19.1 — С. 129 -130 — УДК [658.1:339.137] : 339.138
2. Малхорта Н. К. Маркетинговые исследования: Практическое руководство [Текст] / Н. К. Малхорта. — 3-е изд. : Пер. с англ. — М. : Вильяме, 2002. — 960 с. — ISBN 5-8459-0357-2 (рус.)
3. Павленко А. Ф. Маркетинг : Підручник [Текст] / А. Ф. Павленко, А. В. Войчак. — К. : КНЕУ, 2003. — 246 с. — ISBN 966–574–431–3
4. Пінчук Н. С. Інформаційні системи і технології в маркетингу : Навч. посіб¬ник [Текст] / Н. С. Пінчук, Г. П. Галузинський, Н. С. Орленко. — 2-ге вид., перероб. і доп. — К. : КНЕУ, 2003. — 352 с. — ISBN 966–574–495–Х
5. Примак Т. О. Маркетинг : Навч. посіб. [Текст] / Т. О. Примак. — МАУП, 2004. —228 с. — ISBN966-608-405-8

 
Форум » Матеріали конференції 14-15.12.2010 » Менеджмент та маркетинг як фактори розвитку підприємницької діяльності » Молода М., РОЛЬ МАРКЕТИНГОВИХ ДОСЛІДЖЕНЬ...
Сторінка 1 з 11
Пошук: