Катерина Марчук Міграція як вихід з кризової ситуації - Форум
Субота, 03.12.2016, 08:43
Приветствую Вас Гість | Регистрация | Вход

Всеукраїнська студентська інтернет-конференція

Меню сайта
Форма входу
Друзі сайту
Статистика

Катерина Марчук Міграція як вихід з кризової ситуації - Форум

[ Нові повідомлення · Учасники · Правила форуму · Пошук · RSS ]
Сторінка 1 з 11
Форум » Матеріали конференції 21-22.05.2009 » Аспекти міжнародної інтеграції України в контексті глобалізаційних процесів. » Катерина Марчук Міграція як вихід з кризової ситуації
Катерина Марчук Міграція як вихід з кризової ситуації
conf-cvДата: Середа, 20.05.2009, 18:14 | Повідомлення # 1
Admin
Група: Адміністратори
Повідомлень: 1656
Нагороди: 5
Репутація: 8
Статус: Offline

Катерина Марчук

Науковий керівник – Бабінська О.В.,
Чернівецький торговельно-економічний інститут КНТЕУ,
м. Чернівці

Міграція як вихід з кризової ситуації


Сучасний етап розвитку України відбувається в умовах потужних процесів інтернаціоналізації. Останнє десятиріччя внесло істотні корективи до міжнародних відносин, зокрема до темпів зростання обсягів міжнародного руху капіталів.
Актуальність розгляду міграційних процесів для нашої країни є однією з нагальних. Адже одночасно ми втрачаємо робочу силу і отримуємо капітальні надходження. Визначення позитивних і негативних сторін цього процесу повинне поставати завданням номер один у країні. Розглядом даного питання протягом останніх років займались такі вчені як: Гнидибенко І., Стасюк М., Крюковський В., Калініна С.. Кількість науковців, які приділяють увагу саме міграції, щороку зростає, адже її вплив на економіку України протягом років змінювався.
Міграція капіталу є перенесенням капітальної вартості з однієї сфери виробництва в іншу чи капіталізацією створеної вартості не в тій сфері, де вона зроблена. Міграція капіталу є складним процесом, що полягає в переміщенні на постійній чи терміновій основі вартості в товарній чи грошовій формі між господарськими оборотами суб’єктів економічної діяльності з метою систематичного чи одноразового одержання прибутку чи досягнення інших економічних, соціальних чи політичних вигод [2, с.51].
Міграція капіталу між суб’єктами економічних відносин, що характеризуються сталістю, взаємозалежністю і взаємодетермінованістю зв’язків, свідчить про формування системи [1, с.26].
Очевидним є взаємопов’язаність понять міграції капіталів і трудової міграції. Так само як і міграція капіталів міжнародна міграція робочої сили нині охоплює весь світ. На ринку праці України є надмірна трудова міграція (за різними оцінками від 2 до 7 млн. осіб). Близько 80% трудових мігрантів працюють за кордоном нелегально, хоча із 13 країнами світу Україна підписала двосторонні міждержавні угоди щодо працевлаштування мігрантів, а з 15 ведуться переговори [3].
Міжнародна міграція робочої сили зумовлена чинниками внутрішнього економічного розвитку кожної окремої країни і зовнішніми чинниками: станом міжнародної економіки в цілому та економічними зв’язками між країнами.
У світовому господарстві у міру зростання глобалізації міжнародної економіки постійно зростають масштаби міграційної робочої сили. Разом з тим зростають і доходи та трансферти грошових переказів трудових мігрантів, які працюють у країнах, що не є їхньою батьківщиною. Трансферти грошових переказів по суті формують окрему складову міжнародного ринку капіталу – міграційний капітал. Його обсяги можна характеризувати як доходи мігрантів, які, за вирахуванням витрат на їхнє перебування в країні працевлаштування, направляються на батьківщину й використовуються для підвищення рівня життя рідних і близьких, економічного і соціального розвитку місцевих територій та країн загалом [4, с.42].
За оцінкою фахівців Інституту демографії та соціальних досліджень НАН України, мігранти заробляють 4,7-7,5 млрд. дол. на рік. За припущеннями дослідників НАН, в Україну надходить близько половини цих коштів, тобто 2,5-3,5 млрд. дол. Представники органів державної влади припускають, що українські мігранти переказують на батьківщину до 8 млрд. дол., у той час як фахівці комерційних банків, що працюють на ринку грошових переказів, говорять про 12 млрд. дол. на рік [4, с.43]. Вражаючі дані, адже становлять п’яту частину ВВП країни (а за деякими даними і четверту, якщо підрахунки окремих фахівців (290 млрд. дол. переказів) правильні). Такі великі розходження в оцінках щодо обсягів надходження міграційного капіталу в Україну зумовлені відсутністю державної політики у цій сфері, непрозорістю схем переказування коштів, а також обмеженнями валютного законодавства України, що забороняє відкривати громадянам рахунки за кордоном. Як наслідок, абсолютну більшість коштів трудові мігранти надсилають через неофіційні канали.
Необхідним є налагодження повноцінних статистичних досліджень щодо кількості мігрантів, їхніх заробітків та переказів в Україну. Доцільно розробити програму з лібералізації законодавства у сфері надходження грошових переказів, що дасть можливість значно збільшити обсяг надходження міграційного капіталу через фінансово-банківську систему, адже надходження капіталу в обсягах понад 20 млрд. дол. значно перевищують сумарні надходження в Україну усіх форм іноземних інвестицій [4, с.46].
Міністерству економіки та Міністерству фінансів доцільно розробити механізми можливого використання грошових трансфертів мігрантів. Міграційний капітал може стати справжнім генератором розвитку не лише самих сімей мігрантів, а й окремих секторів економіки, регіонів, територій.
Мігранти стають дедалі важливішим чинником політики країн походження робочої сили. Проживаючи за кордоном, вони об’єднуються в діаспори, організовують потужне лобі, захищаючи інтереси рідної країни.
Міжнародна трудова міграція може, в кінцевому підсумку, привести до національного розвитку, що створює реальні перспективи для зменшення масштабів бідності, підвищення зайнятості нинішнього і майбутнього поколінь країни, гармонійного розвитку економіки і дасть можливість зайняти нашій країні гідне місце в світовому господарстві.

Список використаних джерел:
1. Драгунова Т. Результативність міграційних процесів: аспекти приживаності населення // Україна: аспекти праці (укр.). – 2006.- №6. – С.26-31.
2. Тиндик Н.П. Міграційна політика – складова частина внутрішньої та зовнішньої політики держави // Митна справа. – 2007. - №4. – С.51-55.
3.http://www.rusnauka.com/17_SSN_2007/Economics/22466.doc.htm Фенік К. Ю. «Причини та наслідки трудової міграції населення України»
4. Київець О. «Міжнародно-правовий статус трудових мігрантів» // Юридичничний журнал. – 2004. - №4. – С.42-48.

 
Форум » Матеріали конференції 21-22.05.2009 » Аспекти міжнародної інтеграції України в контексті глобалізаційних процесів. » Катерина Марчук Міграція як вихід з кризової ситуації
Сторінка 1 з 11
Пошук: