Фіц Наталія Конкурентоспроможність торгової марки... - Форум
Неділя, 11.12.2016, 13:49
Приветствую Вас Гість | Регистрация | Вход

Всеукраїнська студентська інтернет-конференція

Меню сайта
Форма входу
Друзі сайту
Статистика

Фіц Наталія Конкурентоспроможність торгової марки... - Форум

[ Нові повідомлення · Учасники · Правила форуму · Пошук · RSS ]
Сторінка 1 з 11
Форум » Матеріали конференції 21-22.05.2009 » Менеджмент та маркетинг як фактори розвитку підприємницької діяльності. » Фіц Наталія Конкурентоспроможність торгової марки...
Фіц Наталія Конкурентоспроможність торгової марки...
conf-cvДата: Середа, 20.05.2009, 18:33 | Повідомлення # 1
Admin
Група: Адміністратори
Повідомлень: 1656
Нагороди: 5
Репутація: 8
Статус: Offline

Фіц Наталія,

Наук. кер. – Бурдяк О.В.,
Чернівецький торговельно-економічний інститут КНТЕУ,
м. Чернівці


Конкурентоспроможність торгової марки, як один з визначальних чинників успіху товару та підприємства в цілому


Кінцева мета будь-якого підприємства – перемога в конкурентній боротьбі та отримання максимально можливого прибутку з цього. Чи досягається ця перемога чи ні – залежить від конкурентоспроможності товарів підприємства. Поряд з такими основними чинниками конкурентоспроможності товару як якість, ціна, сервіс, збут, реклама тощо, не останнє місце посідає торговельна марка.
За своєю суттю, торговельна марка – це всього лише символ, але символ з більшим потенціалом, тому що сильна торговельна марка є економічно ефективним інструментом маркетингу. Торгова марка є уособленням знаку якості і вираженням певної марочної ідеї [1, с. 214].
Конкурентне економічне середовище сучасного ринку вимагає від суб’єкта господарювання постійного контролю конкурентоспроможності продукції своєї торгової марки. Марочне ім’я й імідж, що створюються крок за кроком клопіткими зусиллями виробничо-маркетингового характеру, є нематеріальним активом, цінність якого невидима, але економічно відчутна.
Конкурентні позиції торгової марки визначаються цілим спектром параметрів і умов, серед яких і загальнокон’юнктурні зміни ринку, і мінливість смаків і переваг споживача, і ступінь відповідності якісних характеристик марочної продукції запитам цільової споживацької аудиторії, і сила її позицій у загальному обсязі продажу продукції даної категорії, і ступінь прихильності споживача саме цій марці. У зв’язку з цим актуальною є проблема діагностики стану конкурентоспроможності марочного потенціалу.
Вивчення параметрів марочної конкурентоспроможності товару є об’єктом дослідження у наукових працях Ф.Котлера, А.Длигача, Н.Богомаза, І.Должанського, О.Фурманюка та ін. Зазначені автори розглядають питання стратегії формування й оцінювання марочного іміджу, позиціонування, формування марочного капіталу тощо.
Управляти торговельною маркою – значить трансформувати її в бренд, тобто збільшувати рівень знання, споживання, лояльності в марці шляхом реалізації відповідних управлінських процедур і одержати в результаті значну ринкову частку в умовах зростання інтенсивності конкурентної боротьби на ринку.
Якщо розглядати брендинг з погляду маркетингу, то він являє собою один з типів маркетингових технологій, спрямований на створення бренда й управління ним. Використання брендингу створює конкурентну перевагу компанії перед конкурентами, оскільки забезпечує її визнання в усьому світі, сприятливі умови для просування нових товарів компанії, які ще до моменту їх отримання споживачем позитивно сприймаються з огляду на авторитет товарів фірми [1, с. 223].
Саме досягнення конкурентних переваг торгової марки, тобто наскільки вона краща порівняно з аналогами продукції іншого бренду, провокується до так званих «війн брендів». Класичний приклад війни брендів за більшу конкурентоспроможність – це Nike проти Reebok, Coca-Cola проти Pepsi . Такі війни є визнаним способом конкурентної боротьби і загалом конкурентної переваги хоча б тому, що, інвестори готові платити за акції популярних компаній (брендів) значно більші кошти ніж за інших аутсайдерів брендингу. Консалтингова компанія Inter-brand, яка спеціалізується на торгових марках щорічно складає список самих дорогих брендів світу і співвідносить їх ціни з ринковою капіталізацією компаній-власників. Так у 2006 році торговою маркою №1 була оголошена «Coca-Cola», на частку якої припадає більше половини вартості даної компанії – 51% або $72,5 млрд [4].
Підтвердження високої якості продукції, репутації торгової марки, підтримання високого іміджу товаровиробника є основним призначенням торгової марки. Відомі торгові марки мають можливість значно підвищувати ціну на свою продукцію порівняно з іншими виробниками без відомого статусу. Дуже часто споживач надає перевагу саме відомій марці, не маючи уявлення про якісну базу певного аналогічного товару [3, с. 81].
Pинковому середовищу притаманні невизначеність і мінливість, воно є «театром дій» різних економічних контрагентів, інтереси яких найчастіше різноспрямовані. Особливою «управлінською майстерністю» є здатність формування конкурентних позицій у такому середовищі й утримання їхнього потенціалу. Ринкова економіка формує нові вимоги до підприємства. Вони зумовлюються не тільки наявністю конкуренції та високими вимогами до якості товарів, а й необхідністю до активного й ефективного бренд-менеджменту. Отже, oрієнтуючись на рівень конкурентоспроможності торгової марки, підприємство зможе розробити стратегію посилення власних конкурентних позицій. Збереження високо рівня марочного капіталу потребує грамотного управління торговельною маркою. Таким чином, рівень конкурентоспроможності торгової марки залежить від результатів управління процесом просування марки й характеру її стратегічної рекламної активності на ринку.
Список використаних джерел:
1. Должанський І.З., Загорна Т.О. Конкурентоспроможність підприємства: Навчальний посібник. – Київ: Центр навчальної літератури, 2006. – 384 с.
2. Котельніков Д.І., Задорожна С.М. Управління конкурентоспроможністю: Навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів. – К.: Видавничий Дім «Слово», 2004. – 168 с.
3. Махнуша С.М. Методика оцінювання параметрів конкурентоспроможності торгової марки як елементу її потенціалу // Актуальні проблеми економіки. – 2006. - №1. – с.80
4. www.enbv.narod.ru/tnk/text/econom/uzed/str/22/

 
Форум » Матеріали конференції 21-22.05.2009 » Менеджмент та маркетинг як фактори розвитку підприємницької діяльності. » Фіц Наталія Конкурентоспроможність торгової марки...
Сторінка 1 з 11
Пошук: