Горошко А., Тряпкіна А., СУТНІСТЬ ПОНЯТТЯ БАНКІВСЬКОГО... - Форум
Неділя, 11.12.2016, 13:52
Приветствую Вас Гість | Регистрация | Вход

Всеукраїнська студентська інтернет-конференція

Меню сайта
Форма входу
Друзі сайту
Статистика

Горошко А., Тряпкіна А., СУТНІСТЬ ПОНЯТТЯ БАНКІВСЬКОГО... - Форум

[ Нові повідомлення · Учасники · Правила форуму · Пошук · RSS ]
Сторінка 1 з 11
Форум » Матеріали конференції 15.01.2015 » Маркетинг та реклама в Україні інтеграція теорії та практики » Горошко А., Тряпкіна А., СУТНІСТЬ ПОНЯТТЯ БАНКІВСЬКОГО...
Горошко А., Тряпкіна А., СУТНІСТЬ ПОНЯТТЯ БАНКІВСЬКОГО...
conf-cvДата: Середа, 21.01.2015, 10:28 | Повідомлення # 1
Admin
Група: Адміністратори
Повідомлень: 1656
Нагороди: 5
Репутація: 8
Статус: Offline




Горошко Анна, Тряпкіна Анна,





3 курс, спец. «Фінанси і кредит (банківська справа)», д/ф,
Наук. кер. – Павловська Є.О.
Українська академія банківської справи НБУ
м.Суми




СУТНІСТЬ ПОНЯТТЯ БАНКІВСЬКОГО МАРКЕТИНГУ ТА ЙОГО ОСНОВНІ ФУНКЦІЇ




Успішне функціонування банківських установ у ринковому середовищі передбачає високу ефективність їх діяльності та можливість пристосовуватись до зовнішніх умов, що постійно змінюються. Як свідчить світовий досвід, найбільш ефективно ці завдання розв’язуються на основі використання концепції маркетингу.Специфіка банківського маркетингу багато в чому визначається особливостями банківських послуг, саме це змушує комерційні банки аналізувати стан ринку банківських послуг, тенденції його розвитку.
Метою дослідження є організація банківського маркетингу для успішного функціонування банків.
Банківський маркетинг – це організаційно-управлінська стратегія пошуку засобів задоволення потреб клієнтури банку та власне банку за допомогою створення системи ефективного управління грошима, кредитами, відсотками, валютами, розрахунками з урахуванням особливостей маркетингового оточення та існуючої кон’юнктури ринку позичкового капіталу [1, с.12].
Специфіка банківської діяльності та банківського продукту накладає відбиток на маркетинг у банківській сфері. Він виступає як особлива галузь маркетингу сфери послуг. Специфіку мають усі прийоми маркетингових досліджень і розробок, функції, завдання, прийоми маркетингу, усі елементи системи маркетингу, що відносяться до банківської сфери [3, с.21].
Економічна природа банківського маркетингу полягає у виявленні потреб, запитів і переваг споживачів та, узв’язку з цим, - визначення сегментів ринку, на якому може бути знайдена ніша для реалізації нових банківських продуктів та послуг в умовах конкуренції з іншими банками.Метою банківського маркетингу є забезпечення фінансової стійкості комерційного банку як умови отримання стабільних доходів[4, с.13].
Сутність банківського маркетингу реалізується через виконанняним ряду функцій. До основних функцій банківського маркетингу можуть бути віднесені:
- аналіз ринку банківських послуг та прогнозування його потреб;
- реальна оцінка банком своїх можливостей по створенню тареалізації послуг;
- розробка довгострокової стратегії маркетингової діяльності ізвизначенням її цілей, завдань, ресурсів і механізмів реалізації;
- планування продуктової політики і управління асортиментомпослуг на основі потреб ринку, виходячи із фінансових, кадрових, організаційних та матеріально-технічних можливостей банку;
- формування попиту та стимулювання збуту банківських послуг;
- управління збутом банківських послуг.
Маркетингова система комерційного банку включає в себе три блоки. По-перше – це маркетинговий підхід, який представлений усвідомленням
сутності і принципів банківського маркетингу, формуванням своєрідної
філософії здійснення банківського бізнесу.
По-друге – це маркетинговий процес, що включає в себе такі основні етапи:
- вивчення ринку;
- стратегічне і тактичне планування;
- розробка продукту;
- ціноутворення (цінова політика);
- організація збуту банківських послуг;
- система стимулювання збуту банківських послуг.
По-третє – це маркетингова служба, яка представлена організаційними підрозділами на різних рівнях банківської ієрархії [1, с.13].
На сьогодні, коли швидкими темпами розвиваються інформаційні технології, окрім звичної реклами банків на телебаченні, на біг-бордах, стендах, особливого розвитку набуває інтернет-маркетинг і у нашому випадку за результатами дослідження компанії «Простобанк Консалтинг»можна проаналізувати статистичні дані, а саме зростання кількості підписчиків українських банків у трьох соціальних мережахВКонтакте,Facebook, Twitter.
Таблиця 1¬– Загальнакількістьпідписників утрьохсоціальних мережах
03.02.2014 17.09.2014
ПриватБанк
94121
105365

Перший УкраїнскийМіжнародний Банк
71285
82841

Альфа-Банк
35809
37475

Дельта Банк
31990
33716

Джерело: складено автором на основі [2].
Отже, за даною діаграмою ми можемо зробити висновок, що за 7 місяців кількість підписників зростає, за даними ПриватБанку це зростання становить 11224 особи. Застосовуючи маркетингові прийоми, банки активно продовжують нарощувати кількість підписників.
Таким чином, можна дійти висновку, що комерційний характер функціонування банків вимагає подальшого розвитку маркетингу в банківській системі, що дозволить забезпечити вивчення економічної кон’юнктури, запитів клієнтів і орієнтації на них пропонованих послуг.
Список використаних джерел
1. Лютий І. О. Банківський маркетинг[Текст]: навчальний посібник / І. О. Лютий, О. О. Солодка – К. :«Центр учбової літератури», 2010.- 12-13 с.
2. Путівник для банкірів (перелік самих популярних українських банків в соціальних мережах) [Електронний ресурс]. – Режим доступу:http://www.prostobankir.com.ua
3. Романенко Л.Ф. Особливості використання комерційними банками нетрадиційних банківських продуктів [Текст] : рукопис / Л.Ф.Романенко. – Київ. : «Фінанси України», 2002. – 21 c.
4. Ткачук В.О. Маркетинг у банку [Текст] : навчальний посібник / В.О.Ткачук. – Тернопіль. : «Синтез-Поліграф», 2006. -13-14 с.

 
Форум » Матеріали конференції 15.01.2015 » Маркетинг та реклама в Україні інтеграція теорії та практики » Горошко А., Тряпкіна А., СУТНІСТЬ ПОНЯТТЯ БАНКІВСЬКОГО...
Сторінка 1 з 11
Пошук: