Кузь Д., АНАЛІЗ ПОЗИТИВНИХ ТА НЕГАТИВНИХ ФАКТОРІВ ... - Форум
Субота, 10.12.2016, 16:32
Приветствую Вас Гість | Регистрация | Вход

Всеукраїнська студентська інтернет-конференція

Меню сайта
Форма входу
Друзі сайту
Статистика

Кузь Д., АНАЛІЗ ПОЗИТИВНИХ ТА НЕГАТИВНИХ ФАКТОРІВ ... - Форум

[ Нові повідомлення · Учасники · Правила форуму · Пошук · RSS ]
Сторінка 1 з 11
Форум » Матеріали конференції 15.01.2015 » Використання інформаційних технологій та економіко-математичних методів » Кузь Д., АНАЛІЗ ПОЗИТИВНИХ ТА НЕГАТИВНИХ ФАКТОРІВ ...
Кузь Д., АНАЛІЗ ПОЗИТИВНИХ ТА НЕГАТИВНИХ ФАКТОРІВ ...
conf-cvДата: Середа, 21.01.2015, 10:22 | Повідомлення # 1
Admin
Група: Адміністратори
Повідомлень: 1656
Нагороди: 5
Репутація: 8
Статус: Offline




Дмитро Кузь,





5 курс, спец. «Економічна кібернетика», д/ф
Науковий керівник –Бурачек В.Р.
Чернівецький торговельно-економічний інститут КНТЕУ
м. Чернівці




АНАЛІЗ ПОЗИТИВНИХ ТА НЕГАТИВНИХ ФАКТОРІВ ВПРОВАДЖЕННЯ ІНФОРМАЦІЙНИХ СИСТЕМ НА ПІДПРИЄМСТВАХ




У статті розглянуті позитивні та негативні фактори впровадження інформаційних систем на підприємствах. Було проведено аналіз та порівняння цих факторів. Також зроблені висновки щодо необхідності та перспективи впровадження ІС на підприємствах.
The article describes the positive and negative factors of implementation of information systems in enterprises. There was an analysis and comparison of these factors. Also, conclusions and perspectives on the need for the introduction of IS in the workplace.

Ключові слова: інформаційні системи (ІС), розвиток підприємства, інновації на підприємствах, впровадження ІС, метод «Великий вибух», метод «Франчайзингова стратегія», метод «Точний кидок».

Актуальність проблеми:В сучасних умовах жодне підприємство не може працювати без комп’ютерного обладнання та програмного забезпечення. Створити конкурентоспроможне підприємство, підвищити ефективність роботи персоналу, створити оптимальну структуру управління – це основні завдання, які постають перед керівником підприємства. І саме впровадження інформаційних систем є одним із факторів, які допомагають підприємству зробити крок до успіху та збільшення прибутку[1, с. 45].
Аналіз останніх досліджень і публікацій: Дуже багато вітчизняних та іноземних науковців досліджували розвиток та впровадження інформаційних систем на підприємствах. Необхідність розробки рекомендацій щодо впровадження інформаційних систем на підприємствах визначили актуальність даної статті.
Мета статті: Визначення особливостей впровадження та експлуатації інформаційних систем, а також проведення аналізу позитивних та негативних факторів цього впровадження.
Виклад основного матеріалу:На даний час, дуже широкого використання у світі набули комп’ютери та комп’ютерні програми. Їхнє використання поширилося як в сфері розваг, так і для роботи будь-якого підприємства. Всі підприємства користуються базами даних, як для обліку наявного товару чи обладнання, так і для ведення клієнтської бази. Великі підприємства використовують мережу для кращої взаємодії персоналу та взаємодії між підрозділами. Саме завдяки локальній мережі підприємство не змушене встановлювати бази даних на кожен наявний комп’ютер, оскільки тепер будь-який комп’ютер, який під’єднаний до локальної мережі, має доступ до доступних підприємству баз даних[2, с.112].
Для впровадження інформаційних систем на підприємствах частіше за все використовують три методи: метод «Великий вибух», метод «Франчайзингова стратегія» та метод «Точний кидок»[3, c.49].
Метод «Великий вибух» вважають найбільш трудомістким і блискавичним впровадженням. При використанні даного методу впровадження, підприємство змушене відмовитися від усіх свої наявних систем та встановити лише одну ERP-систему, яку було обрано раніше. Такий підхід дозволяє підприємству здійснити запуск одночасно великої кількості функцій системи і відповідно, відмовитися від великого числа старіших додатків якими раніше користувалися.
Слід зазначити, що даний метод являється кращим в порівнянні із ранніми ERP-впровадженнями(EnterpriseResourcePlanning). Проте, не кожна компанія може зважитися на його використання, оскільки метод «Великого вибуху» вимагає від підприємства майже миттєвої мобілізації та повної зміни усього робочого процесу. Більшість невдалих історій про впровадження інформаційних систем на підприємствах стосується саме цього методу. Його використання порівнюють із повною руйнацією підприємства з метою його подальшого відновлення. Спостерігаючи за досвідом тих підприємств, які використовували метод «Великого вибуху», можна зробити висновок, що такий радикальний варіант не є найкращим саме для великих підприємств. Проте, його частіше за все використовують при створенні корпоративних інформаційних систем на нових підприємствах, або на підприємствах, які потребують докорінної реорганізації при переході до нових видів діяльності.
Визначимо основні негативні та позитивні якості методу «Великого вибуху».
Негативні якості:
- необхідність відмови від усіх наявних систем на користь однієї;
- видалення великого числа старих додатків, які можуть бути корисними для підприємства;
- необхідність миттєвої мобілізації підприємства та зміни робочого процесу;
- значні фінансові витрати підприємства.
Позитивні якості:
- після успішного використання даного методу підприємство повністю модернізує робочий процес;
- цей метод дозволяє запуск великої кількості функцій системи підприємства.
Метод «Франчайзингової стратегії» найчастіше використовують великі або різнорідні за своєю структурою підприємства, підрозділи яких не виконують велику кількість однакових бізнес-процесів.
При використанні цього методу окремі частини інформаційних систем встановлюються в кожен підрозділ. Також такі функції, як фінанси та бухгалтерський облік, зв’язуються між собою. Для того, щоб підрозділи мали змогу обмінюватися важливою для підприємства інформацією та отримувати дані про всі наявні підрозділи або процеси, окремі модулі об’єднуються між собою в один компонент, що стає єдиним для усіх підрозділів підприємства.
Такі впровадження починаються з підрозділу, в якому ключовий бізнес підприємства не буде порушений, якщо щось піде не за планом. Якщо в цьому підрозділі вдається запустити в роботу систему і виправити всі помилки, то наступним кроком стає оновлення всіх інших наявних підрозділів.
Основним недоліком використання методу «Франчайзингової стратегії» є поетапність дій, що дає необхідність виділення великого періоду часу для його впровадження. Проте, даний метод вважається найбільш зручнимдля впровадження інформаційних систем на більшості підприємств.
Негативними факторами цього методу є:
- необхідність великого запасу часу;
- наявність «експериментального» підрозділу.
До позитивні факторів слід віднести:
- поетапне впроваджування модулів системи в усі сфери діяльності підприємства;
- економію значної кількості коштів підприємства;
- підвищення ефективності роботи підприємства.
Метод «Точного кидка» при впровадженні інформаційної системи на підприємстві дозволяє сфокусуватися тільки на кількох ключових процесах. Зазвичай, він використовується на невеликих підприємствах, які ще не потребують всієї функціональності ІС. При цьому, головною метою є активація лише однієї або декількох функцій, які необхідні в даний момент.
З усіх підприємств, які впроваджували ІС за допомогою цього методу, лише кілька відразу можуть похвалитися хорошою віддачею від нової системи. В основному, більшість підприємств використовують її як інфраструктуру для забезпечення більш безболісного встановлення інших функцій чи модулів в майбутньому. Також було з’ясовано, що встановлена ІС за таким методом трохи краща від попередніх, оскільки вона не змушує співробітників дуже змінювати свій звичний стиль роботи.
Змінити інформаційну систему на підприємстві набагато важче, ніж тоді, коли вона там взагалі відсутня. Проте, якщо на підприємстві не було встановлено жодної ІС, відчути зміни після її встановлення стає зовсім нереально.
Метод «Точного кидка» дає змогу підприємству зекономити більше часу та перенести на невизначений термін процедуру реінжинірингу бізнес-процесів. Однак, як показує практика, саме відмова від реінжинірингу і оптимізації бізнес-процесів стає основною причиною труднощів при впровадженні корпоративних інформаційних систем на підприємствах.
Цей метод рекомендується для впровадження лише на малих підприємствах і підприємствах невиробничого сектору, для яких функціональна міць повноцінних інформаційних систем класу MRPII(ManufactoryResourcePlanning)iERPне потрібна.
Негативними факторами цього впровадження є:
- використання лише кількох функцій впроваджуваної системи;
- низька віддача від системи на першому етапі;
Позитивні фактори:
- економія часу та капіталу підприємства;
- майже не змінюється звичний стиль роботи працівників підприємства;
Під час впровадження інформаційних систем на підприємствах, слід оцінити ризики відставання від конкурентів. Досить часто необхідністю впровадження ІС на підприємствах сприяє їх невідповідність умовам бізнесу чи для того, щоб мати перевагу над конкурентами.Проте, в даний час, не всі підприємства можуть собі дозволити модернізацію, головною причиною чого є фінансові труднощі.
Висновки та перспективи подальших досліджень: Сучасне підприємство уявити без інформаційних систем неможливо. Але постає питання чи впроваджувати інновації тим підприємствам, які цього ще не зробили. Дослідивши дане питання, можна зробити висновок про те, що для конкурентоспроможності та збільшення прибутку підприємства впровадження інформаційних систем є необхідною складовою цього процесу. Складніше це зробити малим підприємствам. Оскільки, більшість малих підприємств мають досить малий капітал, то при впровадженні ІС вони можуть сильно відстати від конкурентів або взагалі збанкрутувати через застій підприємства. Отже, для малих підприємств рекомендується впровадження ІС методом «Точного кидка». Використовуючи цей метод, малі підприємства можуть використовувати лишеті функції ІС, які їм необхідні в даний момент. Для великих підприємств кращими будуть методи «Великого вибуху» та «Франчайзингової стратегії».

Список використаних джерел:
1. Тищенко А.А. Информационные системы в производстве и экономике / Ф. Ю. Лозбинев, В.И. Аверченков. – Флинта, 2011.
2. Титоренко Г.А. Информационные системы в экономике. – Юнити-Дана 2012.
Орхіменко В.М. Інформаційні системи і технології на підприємствах: Конспект лекцій / В.М. Охріменко, Т.Б. Воронкова. – Харків: ХНАМГ, 2006. –185 с.


3.
 
Форум » Матеріали конференції 15.01.2015 » Використання інформаційних технологій та економіко-математичних методів » Кузь Д., АНАЛІЗ ПОЗИТИВНИХ ТА НЕГАТИВНИХ ФАКТОРІВ ...
Сторінка 1 з 11
Пошук: