Сіянко А., НАДАННЯ ІНФОРМАЦІЙНИХ ПОСЛУГ КЛІЄНТАМ ІТ... - Форум
Неділя, 11.12.2016, 10:01
Приветствую Вас Гість | Регистрация | Вход

Всеукраїнська студентська інтернет-конференція

Меню сайта
Форма входу
Друзі сайту
Статистика

Сіянко А., НАДАННЯ ІНФОРМАЦІЙНИХ ПОСЛУГ КЛІЄНТАМ ІТ... - Форум

[ Нові повідомлення · Учасники · Правила форуму · Пошук · RSS ]
Сторінка 1 з 11
Форум » Матеріали конференції 15.01.2015 » Використання інформаційних технологій та економіко-математичних методів » Сіянко А., НАДАННЯ ІНФОРМАЦІЙНИХ ПОСЛУГ КЛІЄНТАМ ІТ...
Сіянко А., НАДАННЯ ІНФОРМАЦІЙНИХ ПОСЛУГ КЛІЄНТАМ ІТ...
conf-cvДата: Середа, 21.01.2015, 10:20 | Повідомлення # 1
Admin
Група: Адміністратори
Повідомлень: 1656
Нагороди: 5
Репутація: 8
Статус: Offline




Антоніна Сіянко,





5 курс, спец. «Економічна кібернетика», д/ф,
наук.кер. – Королюк Ю.Г.,
Чернівецький торговельно-економічний інститут КНТЕУ
м. Чернівці





НАДАННЯ ІНФОРМАЦІЙНИХ ПОСЛУГ КЛІЄНТАМ
ІТ-КОМПАНІЇ




Актуальність проблеми. У світовій економіці відбувається перехід до інформаційних технологій. Нова тенденція характеризується тим, що частка інформаційних послуг, яка надається на ринку буде поступово зростати по відношенню до частки виробленої продукції. Сьогодні в Україні формується галузь з надання послуг в галузі інформаційних технологій, що забезпечує ведення організаціями бізнесу на рівні світових стандартів. Консалтингові послуги в сфері інформаційних технологій сприяють інтенсивному розвитку підприємств на інноваційній основі.
Аналіз останніх досліджень і публікацій. Розвиток ринку інформаційних послуг супроводжується інтенсифікацією наукових досліджень у цій області. За останні роки опубліковано велику кількість робіт, присвячених проблемам та дослідженню специфіки становлення і надання інформаційних послуг. Це були такі наукові діячі, як: Р. Томсетт, С. Деверадж, К. Гундар, Р. Аалдерс та багато інших.
Мета статі. Визначення інформаційних послуг, що надає ІТ-компанія клієнтам.
Завдання статті. Розкриття інформаційних послуг. Виявлення перспективних практик управління інформаційними послугами. Надання інформаційних послуг за допомогою ІТ-аутсорсингу. А також збір, підготовка та аналіз всіх необхідних даних, що відображають рішення даної проблеми.
Виклад основного матеріалу. Ефективна ІТ-компанія повинна йти в ногу з технічними інноваціями та новими моделями обслуговування, а також впроваджувати перспективні практики управління інформаційними послугами (ITSM). Однак ІТ-інфраструктура багатьох компаній є недостатньо розвинутою для використання нових технологій і сервісів, тому необхідно оцінити і адаптувати ITSM практики, які можна буде застосовувати протягом тривалого періоду часу. Ось кілька перспективних практик управління інформаційними послугами:
• Оптимізація і прив’язка KPI до бізнес-показників. Управляти можна тільки вимірюваними параметрами, тобто визначивши метрики, буде відомо, до яких цільових показників прагнути. Систематично відстежуючи якість критично важливих інформаційних послуг, що впливають на бізнес-показники з максимальною суворістю. Метрики є показниками головних больових точок.
• Бізнес-орієнтовані SLA і моделі ціноутворення. Угода про рівень послуг (SLA) і управління рівнем послуг (SLM) повинні бути орієнтовані на кінцевого користувача. Перехід від окремих технічних показників до угоди про рівень надання критично важливих інформаційних послуг, тобто доступності мережі та сервісів. Визначаються динамічні рівні обслуговування, особливо для хмарних сервісів. ІТ не повинні бути центром витрат, вони повинні приносити прибуток і створювати нові можливості для компанії [3, с. 68].
• Акцент на сервісну складову інформаційних послуг. Багато ІТ-компаній орієнтуються тільки на технічну сторону надання ІТ-сервісів, тоді як вони повинні розглядатися і просуватися як послуги. Потрібно скористатися досвідом традиційних галузей сфери послуг, тобто крім технічних знань ІТ-фахівці повинні володіти розвинутими комунікативними навичками.
• Диференціація інформаційних послуг з їх цінностями для клієнтів. Інформаційні послуги повинні бути прив’язані до бізнес-показників, а отже, ІТ-стратегія повинна відповідати бізнес-цілям компанії -клієнта. Необхідно уникати стандартизованого підходу до підвищення ефективності надання інформаційних послуг, що не враховує їх впливу на прибуток компанії і задоволеність клієнтів. Потрібно визначити самі «корисні» послуги і зробити їх управління пріоритетним напрямком роботи. Критичність сервісів повинна оцінюватися з точки зору їх впливу на бізнес-показники, а не за їх технічними характеристиками [4, с. 115].
• Використання перспективних інструментів і нових можливостей. Засоби управління інформаційними послугами та інструменти автоматизації інформаційних процесів, таких як управління інцидентами, управління змінами та конфігураціями, управління угодами про рівень послуг, планування обчислювальних потужностей та пропускної здатності та ін. Потрібно орієнтуватися на інноваційні гнучкі модульні рішення, які можна «підігнати» під структуру і потреби компанії-клієнта. Проаналізувати переваги різних інструментів і їх здатність трансформувати технічні параметри в ефективні бізнес-показники.
• Розробка ефективних процесів управління інформаційними послугами. Кінцевою метою процесів управління інформаційними послугами є підтримка стратегічних бізнес-цілей компанії-клієнта. Ці процеси повинні враховувати матеріальні та нематеріальні, суб'єктивні та об'єктивні, кількісні та якісні бізнес-показники і сприяти зближенню ІТ та бізнесу компанії-клієнта. Тільки тоді ITSM стане по-справжньому сервіс-орієнтованим і почне приносити користь. При розробці каталогу послуг та плануванні проектів ІТ-трансформації завжди потрібно мати в голові загальну картину і починати з найважливіших для компанії-клієнта інформаційних послуг.
• Орієнтація на відпрацьовані і прозорі практики управління змінами. Впроваджуючи зміни, провайдер інформаційних послуг повинен забезпечити повну прозорість усіх процесів, у тому числі оцінку, прогнози, аналіз, етапи та часові рамки реалізації змін. Все це необхідно здійснювати спільно з компанією-клієнтом. Відпрацьовані практики управління змінами дозволяють клієнтам отримати кращі інформаційні послуги за менші гроші, що в кінцевому підсумку веде до поліпшення відносин між ІТ-компанії і клієнтами в довгостроковій перспективі. Це стосується не тільки процесу управління змінами, а й для всіх інших аспектів надання інформаційних послуг.
Перехід від «реактивного» до «проактивного» реагування. Всі інциденти, включаючи проблеми ІТ-безпеки, обробляються постфактум, тобто в реактивному режимі. Робота в подібному режимі можете завдати непоправної шкоди репутації компаній, стратегічним активом яких є довірчі відносини з клієнтами (особливо у випадку витоку конфіденційної інформації). Якщо провайдер інформаційних послуг дійсно має намір захистити та підвищити ефективність бізнесу компанії-клієнта, він повинен перейти від «реактивного» до «проактивного» реагування, принаймні, для критично важливих процесів [2, с. 84].
• Інформаційні послуги, що надаються ІТ-компанією, дозволяють:
• оптимізувати робочі процеси, прискоривши більшість рутинних операцій;
• зробити витрати на інформаційно-технічне забезпечення передбачуваними і легко планованими;
• підвищити надійність роботи компанії;
• зосередити роботу ІТ-фахівців на профільних напрямках;
• захистити інформацію клієнта від пошкодження і небажаного розповсюдження.
Однак, поняття інформаційних послуг ширше. Крім зазначених вище вони включають також послуги з постачання та встановлення обчислювальних і телекомунікаційних систем, постачання програмного забезпечення та розробці його компонентів, ІТ-аутсорсинг (що передбачає передачу спеціалізованої компанії функцій підтримки, управління, забезпечення безпеки інформаційних технологій), навчання персоналу. Однотипні інформаційні послуги, такі як навчання, технічна підтримка, сертифікації тощо, називають ІТ-сервісами. Розробка ІТ-стратегії організації клієнта є найбільш наукомістким елементом послуг ІТ-консалтингу.
ІТ-стратегія - це стратегія розвитку автоматизованих систем обробки інформації та управління бізнес-процесами організації-замовника. ІТ-стратегія являє собою документ, який адресований керівникам компанії і відповідає на питання, які області виробничо-господарської діяльності підприємства найбільше потребують автоматизації, як використовувати інформаційні технології для розвитку бізнесу, що для цього потрібно зробити і які фінансові, кадрові та інші ресурси знадобляться.
ІТ-компанія, пропонує послуги ІТ-аутсорсингу, володіє професійним досвідом у цій галузі, залучає на роботу висококваліфікованих ІТ-фахівців, стежить за останніми оновленнями і змінами на ринку інформаційних послуг.
Перелік послуг, які може включати в себе IT-аутсорсинг, досить широкий. При цьому, компанія-інтегратор може надавати як окремі інформаційні послуги, так і комплексний IT-аутсорсинг. Комплексний варіант надання послуг є найбільш вигідним, в цьому випадку, клієнту необхідно лише надати доступ до інфраструктури, а всі роботи по її обслуговуванню беруть на себе ІТ-фахівці [1, с. 201].
Висновок. Отже, інформаційними послугами ІТ-компанії виступає допомога в бізнес проектах компанії-клієнта та підтримка технічного обладнання. Автоматизація інформаційних операцій - це економія часу, ефективне використання ресурсів, а через системи зв'язку виконується координація роботи на великих проектах. Заходи захисту інформації компанії-клієнта дозволяють залишатися впевненим за безпеку даних. Інформаційні послуги є невід’ємною частиною життя людства, так як інформаційні технології є в будь-якому офісі. Повністю зосереджує фінансові та людські ресурси компанії на виконання основної роботи є саме IT-аутсорсинг, який дає змогу розвивати бізнес компанії-клієнта на профільних напрямках діяльності. Використовувати ІТ-аутсорсинг є значно вигіднішим компанії, аніж наймати власних ІТ-фахівців.
Список використаних джерел:
1. Аалдерс Р. ИТ-аутсорсинг. Практическое руководство. / Р. Аалдерс. - Альпина Бизнес Букс, 2004. - 300 с.
2. Гундарь К.Ю. Защита информации в компьютерных системах. / К.Ю. Гундарь, А.Ю. Гундарь, Д. А. Янишевский. - К.: Корнейчук, 2000. - 152 с.
3. Деверадж С. Окупаемость ИТ: Измерение отдачи от инвестиций в информационные технологии. / С. Деверадж, Р. Кохли. - М.: Новый издательский дом, 2005. - 178 с.
4. Томсетт Р. Радикальное управление ИТ-проектами. / Р. Томсетт. - Лори, 2005. - 294 с.


 
Форум » Матеріали конференції 15.01.2015 » Використання інформаційних технологій та економіко-математичних методів » Сіянко А., НАДАННЯ ІНФОРМАЦІЙНИХ ПОСЛУГ КЛІЄНТАМ ІТ...
Сторінка 1 з 11
Пошук: