Гнатковська О., ЕКОЛОГІЧНЕ МАРКУВАННЯ ПРОДУКЦІЇ - Форум
Середа, 07.12.2016, 12:34
Приветствую Вас Гість | Регистрация | Вход

Всеукраїнська студентська інтернет-конференція

Меню сайта
Форма входу
Друзі сайту
Статистика

Гнатковська О., ЕКОЛОГІЧНЕ МАРКУВАННЯ ПРОДУКЦІЇ - Форум

[ Нові повідомлення · Учасники · Правила форуму · Пошук · RSS ]
Сторінка 1 з 11
Форум » Матеріали конференції 23.05.2014 » Маркетинг і реклама в Україні інтеграція теорії та практики » Гнатковська О., ЕКОЛОГІЧНЕ МАРКУВАННЯ ПРОДУКЦІЇ
Гнатковська О., ЕКОЛОГІЧНЕ МАРКУВАННЯ ПРОДУКЦІЇ
conf-cvДата: Понеділок, 26.05.2014, 11:13 | Повідомлення # 1
Admin
Група: Адміністратори
Повідомлень: 1656
Нагороди: 5
Репутація: 8
Статус: Offline



Олена Гнатковська,





3 курс, спец. «Менеджмент організацій торгівлі», д.ф.н.,
Наук. кер. – Бозуленко О.Ю.,
Чернівецький торговельно-економічний інститут КНТЕУ,
м. Чернівці





ЕКОЛОГІЧНЕ МАРКУВАННЯ ПРОДУКЦІЇ ЯК РУШІЙНИЙ АСПЕКТ ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ ЖИТТЯ





Беззаперечним фактом являється те, що для країн з розвинутою ринковою економікою екологічне маркування є однією з найбільших галузей народного господарства. Тому питання створення галузі екомаркування на теренах вітчизняної економіки досить актуальне.
Більшість товарів, що пропонуються на ринку, повинні бути обов’язково упакованими і мати відповідне маркування. У різні періоди часу упаковка товарів змінювалась в залежності від традицій, звичаїв, менталітету кожної держави та суспільства, адже кожному суспільству відповідає свій стиль оформлення товарів. Кожного дня ми купуємо товари в різних упаковках і без них, але не завжди звертаємо увагу на позначки, які називаються маркуванням товару. Використання екологічного маркування свідчить про відповідність якості продукту та безпечності його виробництва й утилізації екологічним вимогам. Потрібно постійно відстежувати зміни в функціональних, екологічних та технологічних вимогах, які сьогодні висуваються суспільством, ринком та виробництвом.
Основу дослідження становлять роботи відомих учених, теоретиків та практиків з питань маркування, а саме: В. Даниленка, Н. Єфремова, К. Йованович, В. Кривошея, Т. Лемешко, С. Пилипенко, Н. Сбітнєвої, В. Слемзіної, В. Смиренного, С. Чередниченка, О. Черневич, В. Шредера.
Вперше використання екологічного маркування було рекомендовано на Світовому саміті в Ріо-де-Жанейро в 1992 році, а його впровадження підтримано міжнародними організаціями, такими як ООН, Світова Організація Торгівлі, а також Європейський Союз [2].
Екологічне маркування являє собою спеціальні графічні символи або текст інформаційного характеру щодо екологічності продукції, процесу або послуги. Маркування має бути чітким і розбірливим, контрастним до фону виробу, на якому воно розміщується, або кольору його упаковки, а також стійким до кліматичних чинників.
Головною метою екологічного маркування є виділення серед групи однорідної продукції тієї продукції, яка на всіх стадіях життєвого циклу має менший вплив на навколишнє середовище, з присвоєнням їй відповідного знака [4, с. 124].
Умовно всі знаки екомаркування поділяються на три типи, в залежності від змісту повідомлення:
1) підтверджувальні – використовуються для упаковки і засвідчують, що утилізація цих матеріалів є нешкідливою для навколишнього середовища;
2) агітаційні – закликають споживачів не смітити, здавати використані вироби на переробку, підтримувати різні природоохоронні ініціативи;
3) попереджувальні – застерігають споживача про небезпечні для навколишнього середовища речовини і матеріали або, навпаки, вказують на їх відсутність [1, c. 158].
На мою думку, основна ціль створення екомаркування – це безперечно підвищення якості продукції, і також збуту продукції з кращими екологічними показниками. Обов’язковим фактором є запобігання ввезення в країну недоброякісних, з екологічної точки зору, іноземних товарів та оцінка відходів виробництва, з точки зору екологічної безпеки, та утилізації. Тому кожне підприємство повинно ретельно вивчати стадії життєвого циклу товарів, визначати критерії, які враховують вимоги до ряду факторів, що виявляються екологічно небезпечними.
Екомаркування в Україні знаходиться на етапі становлення. Головними стимулами розвитку та впровадження екологічного маркування в країні є:
1) потреба в споживанні екологічно безпечних товарів та послуг;
2) пріоритет екологічної складової в концепції сталого розвитку України.
Екологічне маркування в Україні здійснюється на двох рівнях: національному та міжнародному. Еколого-медичне науково-виробниче підприємство «ЕКОМЕДСЕРВІС» є першим і єдиним підприємством в Україні, яке отримало офіційно підтверджене право сертифікувати продукцію з метою екологічного маркування [3].
Екомаркування є індикатором екологічної безпеки продукції, а, отже, дбає про здоров'я людини. Наявність на товарах знака добровільної екологічної сертифікації полегшує покупцю вибір, особливо у тому випадку, якщо покупець проінформований про переваги екологічно безпечної продукції. Купуючи товари з екознаками, споживач піклується як про своє здоров'я, так і про здоров'я майбутніх поколінь.
Таким чином, необхідно відмітити, що екомаркування сьогодні – це запорука успіху діяльності будь-якого підприємства в майбутньому і в той же час – це зниження негативного впливу на навколишнє природне середовище, зменшення негативної дії на здоров'я населення і як наслідок підвищення якості життя.

Список використаних джерел:
1. Крилова Г.Д. Основи стандартизації, сертифікації, метрології: посібник / Г.Д. Крилова – Харків, Товариство "Знання", КОО, 2011. – 711 с.
2. Смірнова К.В. Екологічне маркування: ціль та необхідність. – Режим доступу : http://www. rusnauka.com/NIO_2007/Economics/18618.doc.htm
3. Хорт О.А. Екологічне маркування в Україні/ О.А. Хорт – Режим доступу : http://www.http://essuir.sumdu.edu.ua/bitstream/12345 6789/ 12047/1/ Khort.pdf
4. Шевчук В.Я. Екологічне управління : монографія / В.Я. Шевчук – Київ, Наукова думка, 2012. – 175 с.


 
Форум » Матеріали конференції 23.05.2014 » Маркетинг і реклама в Україні інтеграція теорії та практики » Гнатковська О., ЕКОЛОГІЧНЕ МАРКУВАННЯ ПРОДУКЦІЇ
Сторінка 1 з 11
Пошук: