Бабух О.,ОСОБЛИВОСТІ ПОДАТКОВОЇ СИСТЕМИ ФРН - Форум
Пятниця, 09.12.2016, 23:13
Приветствую Вас Гість | Регистрация | Вход

Всеукраїнська студентська інтернет-конференція

Меню сайта
Форма входу
Друзі сайту
Статистика

Бабух О.,ОСОБЛИВОСТІ ПОДАТКОВОЇ СИСТЕМИ ФРН - Форум

[ Нові повідомлення · Учасники · Правила форуму · Пошук · RSS ]
Сторінка 1 з 11
Форум » Матеріали конференції 23.05.2014 » Роль фінансово-кредитної системи у розвитку економіки країни » Бабух О.,ОСОБЛИВОСТІ ПОДАТКОВОЇ СИСТЕМИ ФРН
Бабух О.,ОСОБЛИВОСТІ ПОДАТКОВОЇ СИСТЕМИ ФРН
conf-cvДата: Понеділок, 26.05.2014, 14:22 | Повідомлення # 1
Admin
Група: Адміністратори
Повідомлень: 1656
Нагороди: 5
Репутація: 8
Статус: Offline


Оксана Бабух,





2 курс, спец.: «Фінанси та кредит»,
Наук. кер. – Ткач К.М.
Чернівецький торговельно – економічний інститут,
м. Чернівці





ОСОБЛИВОСТІ ПОДАТКОВОЇ СИСТЕМИ ФРН





Федеративну Республіку Німеччини по праву називають одним з «локомотивів» світової економіки. За рівнем економічного розвитку та величиною економічного потенціалу вона належить до числа найбільш високорозвинених держав світу та входить у так звану «велику вісімку».
Актуальність дослідження обумовлена можливістю подальшого використання результатів вивчення особливостей функціонування податкової системи ФРН у вітчизняну практику в сучасний трансформаційний період.
Метою статті є аналіз сучасного стану елементів податкової системи Федеративної Республіки Німеччини, визначення особливостей функціонування економіки однієї із найпотужніших країн світу.
Позитивний досвід функціонування податкової системи ФРН привертає увагу таких вітчизняних науковців, як Карлін М. І., Миргородська Л. О., Юрій С. І. , Федоров В. М та ін.
Особливість економічної системи ФРН полягає в тому, що після ІІ світової війни, економічний устрій Німеччини був створений відповідно до концепції неолібералізму під назвою «соціального ринкового господарства», яка виникла на противагу, тоталітарній економіці нацистської Німеччини. Основою такої політики являється те, що держава безпосередньо не займається регулюванням господарських процесів, але вона встановлює правила, за якими в умовах вільної конкуренції діють приватні господарські суб’єкти.
3 жовтня 1990 року відбулося об’єднання Німеччини (ФРН і НДР стали однією державою). Під час «злиття» було створено ряд Договорів, одним з них є Договір щодо створення валютного, економічного та соціального союзу Німеччини. Завдяки швидкому об'єднанню Німеччини на економічний простір колишньої НДР була перенесена майже вся інституціональна структура, правові основи і законодавчі норми ефективно функціонуючої політичної й економічної системи ФРН. На території всієї Німеччини одразу була введена одна з найбільш сильних валют у світі – німецька марка, розвинута банківська система, управління фінансами і т.п. [3, с. 152].
Головні фінансові управління і податкові інспекції є структурними підрозділами Міністерства фінансів і одночасно вони діють як представники федерації. Головне фінансове управління (ГФУ) керує підвідомчими податковими інспекціями. Керуючий ГФУ - президент, який призначається по черзі то федерацією, то землею [6, с. 207].
Податкова система Німеччини базується на принципах, сформованих свого часу ще Л. Ерхардом, другим федеральним канцлером ФРН, який займав посаду в 1963 – 1966 рр. На сьогодні Німеччина – одна з не багатьох країн, де застосовується не тільки вертикальне, а й горизонтальне вирівнювання доходів. Високодохідні землі, наприклад, Баварія, Вюртемберг, Північний Рейн – Вестфалія, перераховують частину своїх фінансових ресурсів менш розвиненим землям, таким як Саксонія. Це стало підсумком багаторічного розвитку податкової системи [6, с. 214].
В Німеччині відсутній єдиний кодифікований нормативно – правовий акт – Податковий кодекс. «Положення про стягнення податків, зборів і мита» - це спеціальний акт, в якому створені основні засади конституційної основи місцевого оподаткування. У ФРН нараховується близько 45 видів податків, розподіл яких здійснюється відповідно до ст. 108 Конституції ФРН. Податки за їх рівнями бувають загальні (прибутковий, корпоративний, на додану вартість, на доходи від капіталу), федеральні (акцизи на нафтопродукти, тютюнові та спиртогорілчані вироби, страховий податок), земельні (податок із власників автомобілів, майновий, на спадщину і дарування, акциз на пиво) та общинні (промисловий і поземельний [4, с. 87].
Спеціального податкового відомства по типу Державної податкової служби України у ФРН не існує. Функції податкової служби виконують федеральне і земельні відомства по фінансах, відповідно підпорядковані федеральному й земельному міністерствам фінансів.
Податки в ФРН забезпечують близько 80% бюджетних доходів. Саме тому вони розглядаються урядом як головний засіб впливу держави на розвиток економіки.
Основний принцип німецького оподаткування, з моменту зародження системи звучить так: «податки повинні відповідати величині послуг, що надаються державою» [5].
ФРН володіє інститутом податкових консультантів. Вони не числяться працівниками міністерства фінансів, але їм видається ліцензія на право надання платних консультацій платникам податків. Порядок консультування регламентоване «Законом про податкові консультації». В разі незгоди з рішенням податкових органів платник податку має право звернутися до спеціалізованого фінансового суду, в тому випадку, якщо конфлікт не був вирішений позасудовим шляхом. Вищою фінансовою судовою інстанцією Німеччини є Федеральний фінансовий суд у Мюнхені [1, с. 112].
Сучасна Німеччина відрізняється від багатьох європейських країн тим, що володіє значним податковим тягарем, особливо щодо тих осіб, які мають високий дохід. Проте, паралельно з цим передбачена процедура скорочення розміру офіційних виплат. Податкова система Німеччини дає можливість знижувати базу оподаткування і звести рівень виплачуваних податків до 30% і нижче, при цьому способи оптимізації оподаткування є абсолютно законними. Можливістю використання податкових пільг у вигляді зниження податкових зобов'язань мають громадяни, що потрапили в складне фінансове становище. Податкові пільги надаються студентам, інвалідам, школярам. Також у законодавстві країни чітко відображені умови оподаткування лікарів, журналістів, перекладачів, приватних підприємців. Таким чином, кожен громадянин відчуває на собі індивідуальний підхід у вирішенні проблем оподаткування. Крім того, слід врахувати й інші методи зниження податкового тягаря на доходи громадян. Один з найпоширеніших методів - це списання витрат, наприклад, як на паливо - мастильні матеріали, коли працівник добирається до місця роботи на автомобілі. До того ж, даний метод передбачає відрахування на особливі витрати: наприклад, література, придбання оргтехніки, необхідних у професійній діяльності, витрати по догляду за хворим членом сім'ї та ін. [3, с. 164].
Для того, щоб зрозуміти, як функціонує на практиці податкова система Німеччини можна прослідкувати наступне: в лютому 2013 року податкові доходи (без урахування місцевих податків), в порівнянні з тим же місяцем минулого року, збільшилися на 0,9 млрд. євро або на 2,2 %. Зростання загального обсягу податкових надходжень пов'язане, насамперед, з розвитком податків федеральних земель на 0,5 млрд. євро і федеральних податків на 0,3 млрд. євро [6].
Отже, можна зробити висновок, що податки в ФРН забезпечують найбільшу частину бюджетних доходів, тому вони розглядаються урядом як головний засіб впливу держави на розвиток економіки, у зв’язку з чим в країні діє розгалужена і різноманітна система податків, що охоплює всі сторони життєдіяльності суспільства.

Список використаних джерел:
1. Андрущенко В. Л. Податкові системи зарубіжних країн [текст] / В. Л. Андрущенко, О. Д. Данілов. – К.: «Видавничий дім «Комп’ютерс», 2006. – 240 с.
2. Карлін М. І. Фінанси зарубіжних країн [текст] / М. І. Карлін. – Київ: Кондор, 2004. – 384 с.
3. Мартін Г. Західні глобалізації. Атака на процвітання і демократію [Текст ] / Г., Мартін, Х. Шуманн. – М.: Альпіна, 2012. – 335с.
4. Миргородська Л. О. Фінансові системи зарубіжних країн [текст] / О. Л. Миргородська – Київ: Центр навчальної літератури, 2005. – 240 с.
5. Лаукканен А. Податкова система Німеччини: види податків [Електронний ресурс]: Режим доступу: www.btimes.ru/business/nalogovaya-sistema-germanii-vidy-nalogov
6. Юрій С. І. Фінанси [текст] / С. І. Юрій, В. М. Федосов – К.: Знання, 2008. – 611 с.
7. Grundgesetz für die Bundesrepublik Deutschland // Bundesministerium der Justiz. [Електронний ресурс]. — Режим доступу: www.gesetze-im-internet.de/bundesrecht/gg/gesamt.



 
Форум » Матеріали конференції 23.05.2014 » Роль фінансово-кредитної системи у розвитку економіки країни » Бабух О.,ОСОБЛИВОСТІ ПОДАТКОВОЇ СИСТЕМИ ФРН
Сторінка 1 з 11
Пошук: