Дума О., Проблеми розвитку законодавства про соціальний захи - Форум
Четвер, 08.12.2016, 13:55
Приветствую Вас Гість | Регистрация | Вход

Всеукраїнська студентська інтернет-конференція

Меню сайта
Форма входу
Друзі сайту
Статистика

Дума О., Проблеми розвитку законодавства про соціальний захи - Форум

[ Нові повідомлення · Учасники · Правила форуму · Пошук · RSS ]
Сторінка 1 з 11
Форум » Матеріали конференції 23.05.2014 » Роль фінансово-кредитної системи у розвитку економіки країни » Дума О., Проблеми розвитку законодавства про соціальний захи
Дума О., Проблеми розвитку законодавства про соціальний захи
conf-cvДата: Понеділок, 26.05.2014, 14:13 | Повідомлення # 1
Admin
Група: Адміністратори
Повідомлень: 1656
Нагороди: 5
Репутація: 8
Статус: Offline


Олеся Дума,





2 курс, спец.: «Менеджмент організацій»,д.ф.н.,
Наук. керівник: - Коваленко Н.Ю.
Чернівецький торговельно-економічний інститут КНТЕУ,
м.Чернівці





Проблеми розвитку законодавства про соціальний захист населення





Проблема правового регулювання відносин у сфері соціального забезпечення людини в старості, у разі хвороби та каліцтва є однією з найактуальніших для кожного цивілізованого суспільства, яке будується на принципах загальнолюдської моралі і дбає про своїх непрацездатних членів з метою забезпечення гідного рівня життя всім верстам населення.
Створення національної системи соціального забезпечення населення – процес довготривалий, багатоступеневий, тісно пов’язаний з економічними, фінансовими та адміністративними реаліями.
Головною особливістю системи соціального захисту населення України на нинішньому етапі її розвитку є те, що вона знаходиться на стадії реформування і тому їй властиві як старі так і нові елементи. Навіть після визнання орієнтації на європейську модель стратегічним пріоритетом, українські законодавці ще неодноразово повертались до звичних для радянських часів пільг, які особливо широко впроваджувалися для нових категорій громадян напередодні чергових виборів [3].
У комплексі проблем розвитку української держави особливого значення набуває вирішення завдань, що передбачають формування надійної системи соціального захисту населення. Основні спрямування державної соціально-захисної політики націлені на багатовекторність задоволення потреб населення шляхом підвищення ролі трудового доходу, захист населення від зростання цін, гарантоване забезпечення прожиткового мінімуму, індексацію заробітної плати. Виходячи з цього, слід звернути увагу на основні напрямки соціальної політики в Україні .
 підвищення добробуту населення за рахунок особистого трудового внеску підприємництва та ділової активності;
 надання відповідної допомоги по безробіттю, збереження робочих місць,фахова перепідготовка осіб які втратили місце роботи;
 проведення пенсійної реформи,яка буде забезпечувати справедливу систему пенсійних витрат з урахуванням трудового вкладу працівника;
 надання адресної допомоги найнужденнішим у грошовій та натуральних формах;
 широка підтримка сім’ї, материнству і дитинству[1, с. 4-8].
На сьогодні залишається проблема реалізації міжнародно-правових гарантій соціальних прав громадян і міжнародно-правових зобов’язань України щодо модернізації діючої системи соціального захисту в національному законодавстві. У переважній більшості випадків закони з питань ратифікації міжнародних договорів приймаються без одночасного прийняття нових або внесення змін до чинних законів України, що випливають із цих договорів [2].
Україна визнає міжнародні стандарти в соціальній сфері, але не вживає достатніх заходів для їх практичної реалізації. Багато фахівців наголошують на необхідності проведення системної реформи у сфері соціального захисту та соціального забезпечення. На їх думку, реформа повинна здійснюватись у таких основних напрямах:
 перегляд законодавства, яким встановлюються різні види пільг та соціальних виплат, у бік скорочення кількості категорій їх отримувачів ;
 введення мораторію на встановлення нових пільг та запровадження нових категорій пільговиків;
 забезпечення поступового переходу від системи пільг за соціальною ознакою до адресних соціальних виплат та соціальних послуг ;
 заміна пільг за професійною ознакою на адекватну винагороду за працю – заробітну плату;
 перегляд системи критеріїв та підстав, за якими громадянам надаються пільги та призначаються соціальні виплати;
 забезпечення прозорості і координації при виконанні та фінансуванні усіх державних програм соціального спрямування;
 узгодження чинного законодавства у сфері соціального захисту та соціального забезпечення з чинним бюджетним законодавством ;
 підвищення ефективності виконання взятих на себе Україною міжнародно-правових зобов’язань у сфері вдосконалення державної системи соціального захисту та її інтеграції у міжнародну, зокрема європейську, систему [3].
За останні шість місяців в країні відбулись кардинальні зміни, всі по-різному до них ставляться: хтось підтримує, хтось засуджує, хтось взагалі уваги не приділяє.
На законодавчому рівні також передбачені зміни. Наприклад, в зв`язку з прийняттям ЗУ «Про запобігання фінансової катастрофи та створення передумов для економічного зростання в Україні» від 27.03.2014 р., який торкається в тому числі і соціальної підтримки громадян, були порушені питання соціальних допомог та виплат , зокрема:
1. допомога при народженні дитини призначається у розмірі 41280 гривень, тобто наразі допомогу при народженні будуть виплачувати при кожному народженні дитини, але в одному і тому ж розмірі;
2. допомогу по догляду за дитиною від держави виключають із переліку державних допомог;
3. скасовується нарахування спецпенсій в розмірі 80% від заробітної плати суддям, прокурорам і держслужбовцям, переводить їх на загальний принцип нарахування пенсій у розмірі 70% від зарплати. У відповідності з законом також скасовуються пільги суддям при виході на пенсію та тощо.
Також Закон передбачає, що більшість пільг наприклад, стосовно оплати комунальних послуг будуть надаватись за умови, якщо розмір середньомісячного сукупного доходу сім’ї в розрахунку на одну особу за попередні шість місяців не перевищує величини доходу, який дає право на податкову соціальну пільгу, у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України [4] .
Всі вище вказані зміни набувають чинності з 01 липня 2014 р.
Отже, виходячи з цілої низки сучасних проблем соціального захисту, головною метою соціальної політики є забезпечення гідного рівня життя населення і як омога швидше реформування процесу надання соціальної допомоги.

Список використаних джерел
1. Концепція соціального забезпечення населення України ///Законодавство України про соціальне забезпечення. – Львів: ЛНУ ім. І. Франка, 2001.- с. 4 – 8.
2. Возгріна Т.Ю. Генеза розвитку законодавства про соціальне забезпечення [Електронний ресурс].- Режим доступу:
http://www.pap.in.ua/3-2_2013/5/Vozhrina%20T.Yu..pdf
3. Актуальний стан та проблеми діючої cистеми соціального захисту в Україні
[Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://gurt.org.ua/news/recent/3803 .
4. Про запобігання фінансової катастрофи та створення передумов для економічного зростання в Україні: Закон України від 27.03.2014 р. [Електронний ресурс ]. –Режим доступу: http://www.i-law.kiev.ua/?p=1023.



 
Форум » Матеріали конференції 23.05.2014 » Роль фінансово-кредитної системи у розвитку економіки країни » Дума О., Проблеми розвитку законодавства про соціальний захи
Сторінка 1 з 11
Пошук: