Пятниця, 19.04.2024, 11:43
Приветствую Вас Гість | Регистрация | Вход

Всеукраїнська студентська інтернет-конференція

Меню сайта
Форма входу
Друзі сайту
Статистика

Яцун Л., Мацьков В., АСОРТИМЕНТНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ М’ЯСНИХ.... - Форум

[ Нові повідомлення · Учасники · Правила форуму · Пошук · RSS ]
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Форум » Матеріали конференції 23.12.2013 » Товарознавство та експертиза продовольчих та непродовольчих товарів » Яцун Л., Мацьков В., АСОРТИМЕНТНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ М’ЯСНИХ....
Яцун Л., Мацьков В., АСОРТИМЕНТНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ М’ЯСНИХ....
conf-cvДата: Вівторок, 24.12.2013, 18:44 | Повідомлення # 1
Admin
Група: Адміністратори
Повідомлень: 1656
Нагороди: 5
Репутація: 8
Статус: Offline

Лілія Яцун, Василь Мацьков,



3 к., спец. «Товарознавство і торговельне підприємництво»
Наук. кер. – Стинська І.В., асист.
Чернівецький торговельно-економічний інститут КНТЕУ
м. Чернівці




АСОРТИМЕНТНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ М’ЯСНИХ ВИРОБІВ НА РЕГІОНАЛЬНОМУ РИНКУ




М'ясні товари займають вагому частку у структурі роздрібного товарообігу серед інших товарних груп. Сьогодні на українському ринку фігурує понад 20 тисяч найменувань м'ясних та ковбасних виробів [1, с.122].
Переробку м’ясної продукції в Україні здійснюють 85 великих м’ясопереробних підприємств та понад 2,5 тисяч малопотужних об’єктів переробки. Переважна більшість великих підприємств оснащена новим обладнанням, має широкий асортимент продукції, що користується споживчим попитом в Україні та за її межами [2, с. 26].
У кожній області, як правило, є кілька виробників, які утримують регіональну першість, але загальноукраїнського лідерства не присвоєно нікому. Традиційно, на сході країни сконцентровано небагато м’ясокомбінатів, зате великих. Вони виготовляють 50–60 тонн ковбасних виробів на добу. У західних областях навпаки: більше дрібних виробників, але кількість їх є набагато більшою [3, с. 147].
Метою даного дослідження є аналіз асортименту ковбасних виробів на регіональному ринку на прикладі однієї з місцевих торгових марок, а також вивчення споживчих уподобань з використанням соціологічного методу.
Асортимент ковбасних виробів м. Чернівці та області формується за рахунок різного складу сировини, виду м’яса, якості сировини, виду оболонки, різного способу випуску в реалізацію, призначення [4, с.256]. Найчастіше асортиментні групи ковбасних виробів виділяють за видом виробу та особливостями технології: варені ковбаси, сосиски та сардельки, фаршировані ковбаси, запечені, напівкопчені, копчені (сирокопчені, варено-копчені), ліверні тощо [5, с.569].
Особливістю ринку ковбасних виробів м. Чернівці та області є присутність на ньому як кількох великих виробників так і багатьох дрібних, що постачають свою продукцію з Чернівецької та сусідніх областей.
Для характеристики асортименту м'ясних виробів на регіональному ринку, нами була обрана ТМ «Колос» як один із провідних виробників даної продукції. Дослідження включало роботу з прайс-листами підприємства та безпосереднє вивчення продукції в торгових точках.
За результатами досліджень встановлено, що станом на 01.11.2013 асортимент м'ясних виробів ТМ «Колос» налічував 11 асортиментних груп, кожна з яких включає різну кількість найменувань.
Проаналізувавши структуру асортименту м'ясних виробів ТМ «Колос» (рис. 1) встановлено, що найбільшу частку займає група напівкопчених ковбас 28% (включає 60 найменувань).


Рис. 1. Структура асортименту м’ясних виробів ТМ «Колос»

Варені ковбаси також займають значну частку 19% (41 найменування), до лідируючих асортиментних груп можна віднести копченості, які займають 15% від всього асортименту (33 найменування) та сосиски і сардельки, відсоткова частка яких становить 13% (28 найменувань). Всі інші асортиментні групи представлені значно вужче і не перевищують 4% від всього асортименту м'ясних виробів: ліверні ковбаси, зельци та продукти з м'яса птиці – 4%, сирокопчене м'ясо – 3%, паштетні, сиров'ялені, сирокопчені ковбаси займають по 2%.
Спільно з дирекцією мережі магазинів ТМ «Колос – мясний ряд» було проведено опитування на базі торговельного підприємства ТОВ «Універсам», що знаходиться за адресою м. Чернівці, вул. Червоноарміська, 69. Дане опитування проводилось 16.11.2013р. протягом 3год в межах від 11:00 до 14:00. Вік респондентів склав : 24% віком від 45-60р., по 20% - респонденти віком 28-35 та понад 60р., трохи меншу частку, а саме, 16% становили респонденти віком 35-45р., 12%- 20-28 р, та лише 8% - до 20 р.
Інструментом дослідження виступала структурована закрита анкета, що включала відкриті та закриті питання, стосовно асортименту та якості ковбасних виробів ТМ «Колос – мясний ряд».
На запитання як часто ви купуєте мясну продукцію торгової марки «Колос – мясний ряд» (рис. 2) 36% опитаних респондентів обрали варіант 2-3 рази на тиждень; 32% відповіли,що споживають продукцію даної торгової марки 1 раз на тиждень; 24 % стверджують, що купують дану продукцію не частіше 2-3 разів на місяць. І лише 8% споживають ковбасну продукцію «Колос – мясний ряд» щодня.
Ковбасні вироби належать до товарів з короткочасним терміном зберігання, тому частота їх купівлі відображає власне споживання.


Рис. 2. Частота купівлі ковбасних виробів ТМ «Колос» споживачами
Щодо групи ковбасних виробів, якій надають перевагу споживачі (рис. 3), то приблизно однакову частку займають групи сирокопчених ковбас (29%), сосиски (25,8%) та варені ковбаси (22,6%). Трохи менше респондентів обрали групу ковбасних виробів напівкопчені ковбаси, а саме – 19,4%. І на останній позиції опинилась категорія ліверні ковбаси і зельця, яка не користується такою популярністю серед опитаних, як інші групи ковбасних виробів і отримала лише 3,2 %. Такі результати можуть бути повязані з тим, що в рецептурі сирокопчених ковбас присутні лише натуральні складники і споживачі надають перевагу їм незважаючи на вищу ціну, а варені ковбаси та сосиски традиційно займають вагому частку в споживанні ковбасних виробів.

Рис. 3. Групи ковбасних виробів, яким надають перевагу споживачі
Смакові якості ковбасних виробів торгової марки «Колос – м’ясний ряд» оцінкою «добре» відмітили 74% респондентів (рис. 4), 12% респондентів охарактеризували смакові якості продукції оцінкою «відмінно», «задовільно» обрали 10% респондентів, і лише незначна кількість, а саме 4% визначили смакові якості ковбасних виробів досліджуваної торгової марки, як «незадовільно».

Рис. 4. Оцінка смакових якостей ковбасних виробів ТМ «Колос»
Оцінюючи якість ковбасних виробів ТМ «Колос – м’ясний ряд» (рис. 5) більшість респондентів дають їм позитивну оцінку і вона становить 70%, 20% оцінюють якість продуктів цієї торгової марки як відмінну; задовільно – 8%; і лише 2% респондентів вважають якість продукції незадовільною. Такі результати свідчать, що продукція даної торгової марки має достатній рівень якості.

Рис. 5. Оцінка якості вовбасних виробів ТМ «Колос»
Щодо асортименту, то на запитання «Як Ви оцінюєте асортимент ковбасних виробів ТМ «Колос – м’ясний ряд», більшість респондентів (70%) відповіли, що асортимент є досить широким і повністю задовольняє їх вимоги та потреби як споживача (рис. 6); 30% - висловили думку, що в основному асортимент задовольняє, але хотілось би збільшити пропозицію продукції; і жоден із опитаних не підтримав варіант №3, в якому йшлось про те,що асортимент обмежений. Отже, асортимент ТМ «Колос – м’ясний ряд» є в достатній мірі повним. Але разом з тим необхідно розширювати асортимент продукції, який пропонується споживачеві, щоб максимально задовольнити його потреби.

Рис. 6. Оцінка асортименту ковбасних виробів ТМ «Колос»
Майже всі респонденти (88%) вважають, що торгова марка пропонує продукцію середньої цінової категорії (рис. 7); лише 8% - зазначили, що ціни даної торгової марки на ковбасні вироби є нижчими у порівнянні з іншими виробниками даного виду продукції ; і 4% респондентів вважають,що ціни є вищими,ніж у інших виробників аналогічної продукції.

Рис. 7. Оціка вартості ковбасних виробів ТМ «Колос»
Таким чином дане дослідження дозволяє зробити висновки, що асортимент торгової марки "Колос" володіє достатньою широтою та глибиною, так як налічує 11 асортиментних груп. Найбільше найменувань, що включає група, складає 60, найменше - 4, в середньму - 19. Разом з тим, жодна з груп не займає більше 50%, отож асортимент має рівномірний розподіл найменувань між окремими групами. Структура асортименту відображає і споживчий попит, але разом з тим знаючи вподобання споживачів, можна певною мірою вдосконалювати асортимент.
Узагальнюючи отримані результати анкетування, можна стверджувати, що споживачі ковбасної продукції ТМ «Колос – м’ясний ряд» купують продукцію 1-3 рази на тиждень, надають перевагу сирокопченим, вареним ковбасам , а також сосискам , оцінюють смакові якості та якість в цілому як добру; більшість задоволена асортиментом ковбасних виробів, який існує на даний момент, споживачі відносять ТМ «Колос» до виробників продукції середньої цінової категорії. Продукція цієї ТМ користується стійким попитом, має широкий асортимент продукції та займає одне з провідних місць на регіональному ринку м’ясних виробів.
Інформація, отримана шляхом анкетування також буде використана для врахування потреб та побажань споживачів та для подальшого розвитку торгової марки.
Список використаних джерел:
1. Балабанова Л.В. Маркетингова товарна політика в системі менеджменту підприємств : [навч. посіб.] / Л.В. Балабанова, О.А. Бриндіна – К.: ВД ”Професіонал”, 2006. – 336 с.
вузів / І. В. Сирохман, Т. М. Раситюк; М–во освіти і науки України. – К.: ЦУЛ, 2004. – 384 с.
2. Куць О.І. Аналіз сучасного стану м’ясної галузі. / О.І. Куць// Мир продуктов №8. – 2013. – с. 26-30
3. Ментух О.Ф. Дослідження поведінки споживачів м’ясної продукції в умовах економічної кризи./О.Ф. Ментух// Экономика Крыма, №1(30). – 2010. – с.146-151
4. Сирохман, І. В. Товарознавство м'яса та м'ясних товарів: підруч. для студ.
5. Товарознавство. Продовольчі товари: Навч. Посібник./ [Бровко О.Г., Булгакова О.В., Гордієнко Г.С. та ін.]; під ред. Василенко Л.Г. – К.:Кондор, 2010. – 720 с.

 
Форум » Матеріали конференції 23.12.2013 » Товарознавство та експертиза продовольчих та непродовольчих товарів » Яцун Л., Мацьков В., АСОРТИМЕНТНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ М’ЯСНИХ....
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Пошук: