Григоряк І., ОСОБЛИВОСТІ ФУНКЦІОНУВАННЯ ТНК WAL-MART STORES, - Форум
Вівторок, 06.12.2016, 21:52
Приветствую Вас Гість | Регистрация | Вход

Всеукраїнська студентська інтернет-конференція

Меню сайта
Форма входу
Друзі сайту
Статистика

Григоряк І., ОСОБЛИВОСТІ ФУНКЦІОНУВАННЯ ТНК WAL-MART STORES, - Форум

[ Нові повідомлення · Учасники · Правила форуму · Пошук · RSS ]
Сторінка 1 з 11
Форум » Матеріали конференції 23.12.2013 » Міжнародна конкурентоспроможність України » Григоряк І., ОСОБЛИВОСТІ ФУНКЦІОНУВАННЯ ТНК WAL-MART STORES,
Григоряк І., ОСОБЛИВОСТІ ФУНКЦІОНУВАННЯ ТНК WAL-MART STORES,
conf-cvДата: Вівторок, 24.12.2013, 18:07 | Повідомлення # 1
Admin
Група: Адміністратори
Повідомлень: 1656
Нагороди: 5
Репутація: 8
Статус: Offline

Ірина Григоряк,



4 курс, спец. «Міжнародна економіка», д. ф. н.,
Наук. кер. – Короп Б. М.,
Чернівецький торговельно-економічний інститут КНТЕУ,
м. Чернівці




ОСОБЛИВОСТІ ФУНКЦІОНУВАННЯ ТНК WAL-MART STORES, INC.



Однією з найважливіших тенденцій світової економіки на сьогодні є посилення інтеграційних процесів та поглиблення взаємодії відтворювальних структур різних країн, інтенсивність яких у значній мірі пов’язана з діяльністю транснаціональних корпорацій. ТНК безпосередньо або опосередковано впливають на соціально-економічні та політичні процеси у світі. Деякі з них є навіть багатшими та могутнішими, ніж держави, що прагнуть їх регулювати. Тому дана тема сьогодні є досить актуальною.
Процеси транснаціоналізації тривалий час перебувають у центрі уваги багатьох учених-економістів і дослідницьких інституцій. Вони висвітлені у працях зарубіжних учених Р. Вернона, Дж. Даннінга, Д. Деніелса, Ч. Гіла, Е. Грехема, І. Іванова, М. Кассона, Р. Камерона, С. Кіндлебергера, Дж. Кейнса, О. Киреєва, Р. Коуза, Е. Колде, Є. Ленського, Р. Лоустарінена, А. Мовсесяна, М. Познера, М. Портера, Г. Перлмуттера, Л. Радеби, Ф. Рута, Л. Велша, Г. Фішера, Р. Фахфутдинова, С. Хаймера, С. Хірша, П. Хвойника, Шумпетера та багатьох інших.
Найяскравішим прикладом успішної діяльності ТНК є функціонування Wal-Mart Stores Inc., яка є лідером роздрібної торгівлі в Америці та керує мережею великих універмагів і складських магазинів низьких цін. Компанія є другою за величиною в світі публічною корпорацією, відповідно до списку Fortune Global 500 в 2013 році, найбільший приватний роботодавець у світі з більш ніж двох мільйонів співробітників, і є найбільшим рітейлером в світі. Wal-Mart залишається сімейним бізнесом, так як компанія контролюється сім’єю Уолтон, які володіють більше 50 % Wal-Mart [1].
Wal-Mart надає змогу своїм клієнтам купляти якісний товар за порівняно невисокими цінами, це і дозволило компанії розширити кількість магазинів до більш ніж 8400 в 15 країнах по всьому світу. Культура і цінності, які були прищеплені засновником компанії Семом Уолтоном оживають щодня, оскільки 2 мільйони працівників Wal-Mart обслуговують більш ніж 200 мільйонів клієнтів і користувачів щотижня [4].
Заснував Wal-Mart Stores Сем Уолтон. Його визнано лідером роздрібної торгівлі кінця XX ст. Бізнесменові вдалося перетворити за кілька десятиліть маленький магазин у центрі провінційного містечка у найбільшу в світі мережу роздрібної торгівлі. У 1945 р. в містечку Нью-Порт (штат Арканзас), де проживало 4000 осіб, він орендував за франчайзингом універсальний магазин мережі «Батлер Бразерс». У ньому Уолтон запровадив систему самообслуговування й звів витрати до мінімуму. Це дало змогу знизити торговельну націнку. Таким чином обороти цілком звичайної торговельної точки почали зростати і вона перетворилася в найприбутковіший магазин міста. Скориставшись із дешевизни землі Уолтон розпочав будівництво недорогих і великих супермаркетів. У результаті люди почали їздити на закупівлю не з околиці до центру, а навпаки, з центру – на околицю. У 1962 р. в Арканзасі відкрився перший магазин Wal-Mart, де продавали одяг за заниженими цінами. На першому супермаркеті був вивішений великий плакат «We Sell Less» – «Ми продаємо дешевше».
Низьких цін вдається досягти завдяки поставки за принципом «купуй назад». Це означає, що якщо продається не весь товар, залишок повертають постачальникові без компенсації вартості товару.
Заощаджувати неабияк компанії Wal-Mart допомогли й реформи, що ґрунтувалися на впровадженні високих технологій. Так, Wal-Mart однією з перших стала використовувати комп’ютери, штрих-коди, безпровідні апарати сканування. У 1987 р. компанія виклала величезні гроші на покупку власного супутника для здійснення оплати за пластиковими картками, що дало змогу значно швидше обслуговувати клієнтів. Згодом супутниковий зв’язок об’єднав у інформаційну мережу тисячі магазинів, торговельні склади й навіть водіїв вантажівок, які постачали товари в магазини корпорації по всій країні [3].
Секретом успіху корпорації була пристрасть засновника до своєї справи. Сем Уолтон зазначав: «Секрет успішних роздрібних продажів полягає у тому, щоб дати своїм клієнтам те, що вони хочуть, і дійсно, якщо ви думаєте про це, з своєї точки зору як покупця, ви хочете все: широкий асортимент якісних товарів; найнижчі ціни; гарантоване задоволення від того, що ви купуєте; доброзичливий, добре обізнаний обслуговуючий персонал; зручний час; безкоштовне пакування; приємний досвід покупок» [2].
Успіх компанії криється у цікавих особливостях магазинів:
1. Пропозиція товарів від виробників за низькою ціною, оскільки Wal-Mart був побудований з метою заощадження грошей, щоб люди могли жити краще, саме це і стало його гаслом – «Save money. Live better».
2. Збереження Семом Уолтоном у своїх гіпермаркетах атмосфери маленької крамнички, де усе під рукою.
3. Розміщення магазинів корпорації на окраїні міст, оскільки земля там була дешевшою.
Отже, особливістю функціонування ТНК Wal-Mart Stores, Inc., є те, що вона надає змогу своїм клієнтам купляти якісний товар за порівняно невисокими цінами. Дослідивши дану корпорацію, ми можемо зробити висновок, що секрет її успіху криється не лише у вдало вибраній конкурентній стратегії, але і в неабиякій любові її засновника до своєї справи. Дана компанія може стати зразком того, як наполегливою працею та бажанням створити могутню та прибуткову імперію.
Список використаних джерел:
1. «Wal Mart 2013 Proxy statement». Retrieved October 18, 2013.
2. Офіційний сайт компанії Wal-Mart Stores, Inc [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://help.walmart.com/app/answers/detail/a_id/6
3. Протальчук Т. П. Тенденції та особливості діяльності окремих компаній у внутрішній торгівлі США [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://archive.nbuv.gov.ua/portal/natural/nvvnu/geograf/2007_2/2/2.pdf
4. Annual Report Walmart 2010 [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://cdn.walmartstores.com/sites....NAL.pdf

 
Форум » Матеріали конференції 23.12.2013 » Міжнародна конкурентоспроможність України » Григоряк І., ОСОБЛИВОСТІ ФУНКЦІОНУВАННЯ ТНК WAL-MART STORES,
Сторінка 1 з 11
Пошук: