Четвер, 28.03.2024, 20:53
Приветствую Вас Гість | Регистрация | Вход

Всеукраїнська студентська інтернет-конференція

Меню сайта
Форма входу
Друзі сайту
Статистика

Газінська О., МАРКЕТИНГОВІ ВИБОРЧІ ТЕХНОЛОГІЇ В УКРАЇНІ - Форум

[ Нові повідомлення · Учасники · Правила форуму · Пошук · RSS ]
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Форум » Матеріали конференції 23.12.2013 » Маркетинг і реклама в Україні: інтеграція теорії та практики » Газінська О., МАРКЕТИНГОВІ ВИБОРЧІ ТЕХНОЛОГІЇ В УКРАЇНІ
Газінська О., МАРКЕТИНГОВІ ВИБОРЧІ ТЕХНОЛОГІЇ В УКРАЇНІ
conf-cvДата: Вівторок, 24.12.2013, 13:03 | Повідомлення # 1
Admin
Група: Адміністратори
Повідомлень: 1656
Нагороди: 5
Репутація: 8
Статус: Offline

Ольга Газінська,



3 курс, спец.мен-т готельного,
курортного та туристичного сервісу, д.ф.н.
Наук.кер.-Докаш О.Ю.
Чернівецький торговельно-економічний інститут КНТЕУ,
м.Чернівці




МАРКЕТИНГОВІ ВИБОРЧІ ТЕХНОЛОГІЇ В УКРАЇНІ



Актуальність дослідження полягає в тому, що сучасному підходу до маркетингових виборчих технологій характерна необхідність органічного поєднання наукового знання і практичного досвіду політичної боротьби. Організаторам виборчої компанії важливо не лише знати способи і засоби передвиборчої боротьби, які дали позитивний результат, а й розуміти глибинні причини успіху чи поразки конкретних технологій.
Маркетингові виборчі технології в руках професіоналів стають сильною зброєю, яка дозволяє схилити на бік кандидата, який обслуговується цими професіоналами, значні верстви населення, змінювати їх політичні симпатії.
Аналізуючи питання теоретичної розробленості, поняття маркетингових виборчих технологій, необхідно звернути увагу на праці представників західної політичної науки, зокрема таких як Є. Вятр, Д. Істон, М. Крозʼє, Дж. Міллі, Дж. Сарторі, Х. Томас, К. Бове. З українських науковців потрібно виділити Г. Почепцова, В. Іванова, В. Бебика, В. Головченко, М. Томенко, Л. Чубей, О. Чернець та ін.
У працях В. Бебика під маркетинговими виборчими технологіями розуміють сукупність форм, методів і технологій дослідження, проектування, регулювання та впровадження в суспільно-політичну практику тих чи інших настанов суспільної свідомості з метою завоювання та утримання контролю за ринком влади [2, с. 334].
Недостатність аналізу в науковій літературі згаданих проблем, визначає необхідність здійснення подальших кроків з метою поглиблення їх наукового вивчення. Термін «маркетингові виборчі технології» часто використовують політичні консультанти і політики всіх рівнів, але він досі не отримав достатньої наукової розробленості. Технологією можуть назвати телевізійний ролик, телефонне опитування, розповсюдження анонімних листівок і зрештою стратегічний план виборчої компанії. Отже, маркетингові виборчі технології - система заздалегідь продуманих, намічених і тих, які використовуються, заходів, планів, засобів, процедур, технічних, інформаційних засобів задля успішного просування кандидата та його обрання.
Процес здійснення виборчого маркетингу умовно поділяють на 4 етапи:
• оцінка потреб і можливостей політичного ринку, а також аналіз сильних і слабких сторін самої політичної партії чи кандидата;
• вибір цільових сегментів політичного впливу;
• розробка комплексу маркетингових впливів «позиціонування» субʼєктів політики , акцентування уваги виборців на їх позитивних рисах;
• втілення в життя стратегії тактики й плану маркетингу, [4, с. 115].
Використання маркетингових технологій, повʼязаних з роботою памʼяті та уяви, призводить до змін у шкалі цінностей та потреб індивіда. Наприклад, використовується так званий «дрімаючий ефект» памʼяті. Інформація, що сприймається спочатку з недовірою, в результаті багаторазового повторення відкладається в памʼяті і пізніше сприймається як достовірна [1, с. 75].
М. Малишевський в даному контексті зазначає, що «сучасні технології проведення виборчих компаній в Україні можна визначити як сукупність найбільш загальних заходів і дій, порядок і принципи застосування яких регламентуються умовами відповідної виборчої компанії, а самі вони завжди унікальні » [3, с. 4].
Основним інструментом дезінформування у стратегічних, психологічних операціях зазвичай є засоби масової інформації: медіа, радіо, телебачення, Інтернет - ресурси. Найбільш відомою і використовуваною в масових інформаційних процесах технологією є так зване іміджмейкерство, тобто формування, розповсюдження і руйнування образів. За допомогою даної ідеології формується і тиражується заздалегідь створені образи чи іміджі конкретних осіб, фірм та організацій, ідей, програм, товарів тощо. Як правило, ці образи неадекватно відображають реальні характеристики обʼєктів, дезорієнтуючи населення, на яке здійснюється спланований інформаційний вплив. Дезінформація містить у собі використання свідомо помилкових даних і повідомлень. У цьому випадку вони стають обманом. Межу між дезінформуванням і обманом важко помітити.
Отже, в Україні використовують на виборах політично-некоректні маркетингові виборчі технології, які продовжують породжувати соціально-шкідливі міфи. Практика проведення виборчих кампаній свідчить, що на зміну ідеологам і організаторам партійного будівництва до політичних партій приходять політтехнологи. Методи їх роботи вдосконалюються і досить часто для досягнення мети обираються не кращі засоби. І поки ситуація у сфері маркетингових виборчих технологій не зміниться на краще, а політична міфотворчість уповільниться, доти проблема залишатиметься актуальною, викликатиме суспільний резонанс, привертатиме увагу дослідників.

Список використаних джерел:

1.Балашова А. Н. Технология избирательной кампании в западной политической науке : // А. Н. Балашова // Вестн. Моск. ун-та. Сер. 12.'Полит, науки. - 2000. - № 2. - С. 75.-79/
2. Бебик В. М. Політологія для політиків і громадянина: Монографія [Текст] / Бебик В. М. / [Монографія]. - К. : МАУП, 2004. заг.кіл-ть стор. - 334 с.
3.Малышевский М. М. Технология и организация выборов [Текст] / М. Малышевский / , - Минск : «Харвсст», 2003. - заг.кыл-ть стор. - 464 с.
4.Моисєєв В.А. Паблік рілейшнз: навч. пос. [Текст] / В. А. Моисєєв/. - К. : Академвидав, 2007. - заг. кіл-ть стор. - 506с.
 
Форум » Матеріали конференції 23.12.2013 » Маркетинг і реклама в Україні: інтеграція теорії та практики » Газінська О., МАРКЕТИНГОВІ ВИБОРЧІ ТЕХНОЛОГІЇ В УКРАЇНІ
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Пошук: