Пятниця, 19.04.2024, 14:26
Приветствую Вас Гість | Регистрация | Вход

Всеукраїнська студентська інтернет-конференція

Меню сайта
Форма входу
Друзі сайту
Статистика

Гоманюк І., СУТНІСТЬ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ В ДІЯЛЬНОСТІ.... - Форум

[ Нові повідомлення · Учасники · Правила форуму · Пошук · RSS ]
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Форум » Матеріали конференції 23.12.2013 » Маркетинг і реклама в Україні: інтеграція теорії та практики » Гоманюк І., СУТНІСТЬ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ В ДІЯЛЬНОСТІ....
Гоманюк І., СУТНІСТЬ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ В ДІЯЛЬНОСТІ....
conf-cvДата: Вівторок, 24.12.2013, 13:02 | Повідомлення # 1
Admin
Група: Адміністратори
Повідомлень: 1656
Нагороди: 5
Репутація: 8
Статус: Offline

Ірина Гоманюк,



6 курс, спец. "Маркетинг", з.ф.н.
Наук. кер. Бозуленко О.Я.
Чернівецький торговельно-економічний інститут КНТЕУ,
м. Чернівці



СУТНІСТЬ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ В ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА



Конкурентоспроможність є одним з головних понять, яке активно використовується в теорії та практиці економічного аналізу, виступає багатоаспектним явищем, що в перекладі з латинської мови означає суперництво, боротьбу за досягнення найкращих результатів[1, с. 28].
У 90-х роках відомий дослідник теорії конкуренції М. Портер зазначав, що, у світі ще не склалося загальноприйняте визначення самого поняття "конкурентоспроможність". Це ствердження залишається актуальним і зараз.
Глобальний характер конкурентоспроможності має відношення як до окремих видів продукції, так і до підприємств, галузей і економіки країни в цілому. Конкуренція являє собою невід'ємну частину ринкового середовища, в якому рішення проблеми конкурентоспроможності одних суб'єктів завжди спричинює її зменшення в інших.
Конкурентоспроможність – це властивість об’єкта, що характеризується ступенем реального чи потенційного задоволення ним конкретної потреби порівняно з аналогічними об’єктами на певному ринку [2, с. 34].
Конкурентоспроможність є одним з важливих ознак стану підприємства як господарюючої системи, який розкриває перспективи його подальшого розвитку, можливість досягнення стратегічних цілей та завдань. Підтримування або підвищення конкурентоспроможності може розглядатися і як одна з функціональних стратегічних цілей (завдань) підприємства.
Конкурентоспроможність підприємства виявляється у суперництві з конкурентами у досягненні поставлених цілей. Тому наявність системи цілей у підприємства породжує необхідність забезпечення своєї конкурентоспроможності у багатьох напрямках діяльності, на різних ринках і у різні проміжки часу.
На конкурентоспроможність підприємства впливає багато факторів як зовнішнього (політична обстановка в країні, економічні зв’язки, наявність конкурентів, розміщення виробничих сил, наявність сировинних ресурсів, загальний рівень техніки та технології, система управління, концентрація виробництва, законодавча база), так і внутрішнього середовища (система та методи управління підприємством, рівень технологій та організації процесу виробництва, система довгострокового планування, орієнтація на маркетингову концепцію, інноваційний характер діяльності тощо), які формують реальні можливості підприємства у конкурентній боротьбі і розробленні заходів по забезпеченню успіху в його діяльності[3, с. 31-32].
На ринку не існує єдиного показника для виміру конкурентоспроможності підприємства. Відповідно питання про критерії конкурентоспроможності необхідно розглядати як багаторівневий процес, кожний із елементів якого має свій відповідний вплив на визначення місця підприємства.
Конкурентоспроможність підприємства, в першу чергу, визначається конкурентоспроможністю його товару, при оцінці якого на практиці застосовують такі дані:
1) величину комплексного показника конкурентоспроможності конкретних товарів на основі середніх і відносних величин;
2) величину комплексного показника на основі поєднання показника конкурентоспроможності товарів і показників ефективності організаційно-економічного механізму управління підприємством;
3) інтуїтивні характеристики конкурентного статусу на основі прикладних моделей [4, с. 83].
Конкурентоспроможність є важливою характеристикою діяльності підприємства, яка визначаєйого позицію в бізнесовому середовищі, і дає змогу йому виграти змагання між підприємцями, яке виявляється на ринку товарів та послуг.
Список використаних джерел
1. Клименко М.С. Управління конкурентоспроможністю підприємства[Текст]: навчальний посібник / М.С. Клименко та ін. – К. : КНЕУ, 2006. – 527 с.
2. Кузьмин О.Є. Управління міжнародною конкурентоспроможністю підприємства [Текст] : підручник. – Львів : Компакт-ЛВ, 2005. – 304 с.
3. Должанский І.З. Конкурентоспроможність підприємства [Текст] : навчальний посібник / І.З. Должанский, Т.О. Загорна. – Київ : Центр навчальної літератури, 2006. – 384 с.
4. Павлова В.А. Конкурентоспроможність підприємства: оцінка та стратегія забезпечення [Текст]: монографія / В.А. Павлова. – Д. : ДУЕП, 2006. – 276 с.

 
Форум » Матеріали конференції 23.12.2013 » Маркетинг і реклама в Україні: інтеграція теорії та практики » Гоманюк І., СУТНІСТЬ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ В ДІЯЛЬНОСТІ....
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Пошук: