Терлецька Я., ВІДПОВІДАЛЬНИЙ МАРКЕТИНГ ЯК НОВИЙ ВЕКТОР.... - Форум
Пятниця, 09.12.2016, 21:20
Приветствую Вас Гість | Регистрация | Вход

Всеукраїнська студентська інтернет-конференція

Меню сайта
Форма входу
Друзі сайту
Статистика

Терлецька Я., ВІДПОВІДАЛЬНИЙ МАРКЕТИНГ ЯК НОВИЙ ВЕКТОР.... - Форум

[ Нові повідомлення · Учасники · Правила форуму · Пошук · RSS ]
Сторінка 1 з 11
Форум » Матеріали конференції 23.12.2013 » Маркетинг і реклама в Україні: інтеграція теорії та практики » Терлецька Я., ВІДПОВІДАЛЬНИЙ МАРКЕТИНГ ЯК НОВИЙ ВЕКТОР....
Терлецька Я., ВІДПОВІДАЛЬНИЙ МАРКЕТИНГ ЯК НОВИЙ ВЕКТОР....
conf-cvДата: Вівторок, 24.12.2013, 12:49 | Повідомлення # 1
Admin
Група: Адміністратори
Повідомлень: 1656
Нагороди: 5
Репутація: 8
Статус: Offline

Терлецька Ярослава,



4 курс, спец. «Міжнародна економіка», д.ф.н.
Наук.кер. – Олійнич С.І.
Чернівецький торговельно-економічний інститут КНТЕУ,
м.Чернівці




ВІДПОВІДАЛЬНИЙ МАРКЕТИНГ ЯК НОВИЙ ВЕКТОР РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМСТВ



Розвиток новітніх технологій, науково технічний прогрес – це фактори які безперечно впливають, як на розвиток економіки, так і ведення бізнесу в цілому. Внаслідок такого стрімкого розвитку і прогресу, зазнали суттєвих змін пріоритети та підходи до маркетингу. Саме тому відповідальний маркетинг, як один із нових пріоритетів, являється актуальною темою дослідження.
Особливості формування відповідального маркетингу розглянуто у працях зарубіжних та вітчизняних вчених-економістів, зокрема: А.Гулевська-Черниш, Д.Непочатова, Л.Паливода, іноземних – Ф. Котлер, Дональдсон, Керолл, Престон, Фріман, Фрідман, Міль, Філліпс.
Концепція відповідального маркетингу виникла порівняно недавно, а саме в третій чверті ХХ ст. та пов'язана була спочатку з появою соціальних інвестицій, потім соціально - відповідального бізнесу і, нарешті , формуванням «соціальної економіки», заснованої на етичних нормах ведення бізнесу [3]. Зокрема Ф.Котлер зазначав, що: «Концепція соціально-відповідального маркетингу проголошує завдання організації встановлення потреб, бажань і інтересів цільових ринків та їхнє задоволення більш ефективними і продуктивними, ніж у конкурентів, способами, що зберігають або підвищують добробут як споживача, так і суспільства загалом» [1] .
Основна ідея концепції полягає у виробництві товарів, що задовольняють наявні потреби, з врахуванням вимог суспільства; задоволення потреб цільових ринків, за умови збереження людських, матеріальних, енергетичних та інших ресурсів, охорони довкілля.
Відтак, виділяють наступні ключові принципи відповідального маркетингу:стратегічна відповідальність; відповідальність за повернення інвестицій; відповідальність за інформацію; соціальна відповідальність; відповідальність за виконання; відповідальність за кастинг; відповідальність перед довкіллям [1].
Що ж до використання цієї концепції, то вона досить часто застосовується транснаціональними корпораціями ТНК), мультинаціональними компаніями (МНП) та іншим світовими компаніями.
Одним з яскравих прикладів таких компаній є PepsiCo.Слоган даної ТНК - «Відповідально до мети». Адже як зазначає компанія досягати фінансового успіху потрібно завдяки інвестиціям в здоров`я людини та планети. Будучи одним з провідних виробників продуктів харчування у світі та напоїв компанії PEPSICO відіграє важливу роль у наданні допомоги людям вести здоровий спосіб життя. Як зазначає сама фірма, вони орієнтовані на надання нових товарних пропозицій, які б задовольняли потреби споживачів як у харчуванні, а також у зручності використання та споживання. Підтвердженням цього є те, що у 2012році 49% вироблених напоїв у США склали соки, низькокалорійні (дієтичні) та мінеральні напої. Крім цього, у процесі виробництва та реалізації продукції робиться наголос на турботу про планету. Зокрема, завдяки використанню інноваційних технологій, більш раціонально та ефективно використовуються природні ресурси. Проводиться постійне вдосконалення в галузі енергетики та водних ресурсів, а також упаковки та скорочення відходів. Також слід зазначити, що даний підхід дійсно приносить певні результати. Зокрема свідченням цього є дохід, що склав 65 млрд. дол. США, та визнання компанії світовим лідером з виробництва їжі та напоїв [2].
Компанії з виробництва алкоголю та тютюну, які на перший погляд зовсім не мають нічого спільного з відповідальним маркетингом, а особливо із турботою про здоров`я, все ж таки використовують основні принципи цієї концепції. Так компанія BritishAmericanTobacco має власні «Міжнародні стандарти маркетингу тютюнових виробів», які поширюються на всі представництва. Згідно цього документу, компанія забороняє розміщувати власну рекламу в дитячих, освітніх, медичних, оздоровчих, воєнних організаціях, концертних залах, театрах, музеях і спортивних спорудах. Також, стандарти забороняють участь відомих осіб (зокрема, зірок спорту, шоу-бізнесу) в рекламних кампаніях [2].
Щодо українських компаній, то яскравим прикладом є компанія «Оболонь». Відповідальний маркетинг цієї компанії полягає в особливій увазі до певних аудиторій (наприклад, до так званої групи ризику - людей, молодших 18 років), та веденні діалогу зі споживачами (розповсюдження правдивої інформації про продукцію та вихованні відповідального споживання).
У своїх маркетингових комунікаціях компанія «Оболонь» не лише дотримується всіх законодавчих вимог, а й свідомо орієнтується на споживачів, старших 18 років. Наприклад, розміщення зовнішньої реклами не суперечить законодавству - відповідні рекламні засоби алкогольних продуктів розташовані на значній відстані від навчальних та освітніх закладів.
Рекламна активність компанії «Оболонь» у телевізійному просторі проводиться відповідно до Європейської Конвенції про транскордонне телебачення . Це передбачає деякі обмеження: особи , які знімаються в рекламі пива, не повинні виглядати як неповнолітні; не можна пов'язувати споживання пива з фізичною працею або управлінням автомобілем; заборонено стверджувати про лікувальні властивості пива або про те, що цей напій є стимулюючим або заспокійливим засобом, або засобом вирішення особистих проблем; не можна заохочувати до зловживання алкоголем, висвітлювати утримання від алкоголю або його помірне споживання як негативне; не можна приділяти особливу увагу вмісту алкоголю в продуктах.
Отже, у сучасній підприємницький діяльності основною метою вже давно не є отримання прибутку. Перш за все це задоволення потреб споживачів. І саме концепція відповідального маркетингу дозволяє якнайкраще так ефективніше цього досягнути.

Список використаних джерел:
1.Відповідальний маркетинг: концепція та принципи [Електронний ресурс] – Режим доступу:http://www.csr-ukraine.org/vidpovidalniy_marketing.html
2.Офіційний сайт PEPSICO [Електронний ресурс] – Режим доступу:http://www.pepsico.com
3. Шталь Т.В., Тищенко О.О. Социальный маркетинг и социальная ответственность бизнеса: взаимосвязи и результаты [Текст] // Маркетинг і менеджмент інновацій № 4, 2012.
4. Відповідальний маркетинг [Електронний ресурс] – Режим доступу: http:// enjoyobolon.com/ru/StandOfProducer/marketing/
.

 
Форум » Матеріали конференції 23.12.2013 » Маркетинг і реклама в Україні: інтеграція теорії та практики » Терлецька Я., ВІДПОВІДАЛЬНИЙ МАРКЕТИНГ ЯК НОВИЙ ВЕКТОР....
Сторінка 1 з 11
Пошук: