Дуткович Ю., ФОРМУВАННЯ ТА ВИКОРИСТАННЯ БЮДЖЕТУ РОЗВИТКУ... - Форум
Неділя, 11.12.2016, 13:48
Приветствую Вас Гість | Регистрация | Вход

Всеукраїнська студентська інтернет-конференція

Меню сайта
Форма входу
Друзі сайту
Статистика

Дуткович Ю., ФОРМУВАННЯ ТА ВИКОРИСТАННЯ БЮДЖЕТУ РОЗВИТКУ... - Форум

[ Нові повідомлення · Учасники · Правила форуму · Пошук · RSS ]
Сторінка 1 з 11
Форум » Матеріали конференції 23.12.2013 » Роль фінансово-кредитної системи у розвитку економіки країни » Дуткович Ю., ФОРМУВАННЯ ТА ВИКОРИСТАННЯ БЮДЖЕТУ РОЗВИТКУ...
Дуткович Ю., ФОРМУВАННЯ ТА ВИКОРИСТАННЯ БЮДЖЕТУ РОЗВИТКУ...
conf-cvДата: Вівторок, 24.12.2013, 00:01 | Повідомлення # 1
Admin
Група: Адміністратори
Повідомлень: 1656
Нагороди: 5
Репутація: 8
Статус: Offline

Юлія Дуткович.



4 курс, спец. «Фінанси», д.ф.н.
Наук. кер. – Ватаманюк. О. С.
Чернівецький торговельно-економічний інститут КНТЕУ
м. Чернівці



ФОРМУВАННЯ ТА ВИКОРИСТАННЯ БЮДЖЕТУ РОЗВИТКУ НА МІСЦЕВОМУ РІВНІ



Місцеві бюджети є важливою фінансовою базою органів місцевого самоврядування та вирішальним фактором регіонального розвитку. Їх роль як важеля впливу на реальну економіку регіонів і фактора економічного зростання реалізується через бюджет розвитку.
Бюджет розвитку як складова частина спеціального фонду місцевих бюджетів зосереджує бюджетні ресурси, призначені для проведення інвестиційної та інноваційної діяльності: фінансування капітальних вкладень виробничого і невиробничого призначення, фінансування структурної перебудови народного господарства, субсидії та інші видатки, пов’язані з розширеним відтворенням.
Проблемами пошуку шляхів зміцнення фінансової бази місцевих органів влади та реалізацією ідеї вдосконалення механізму наповнення бюджету розвитку присвятили свої праці багато вітчизняних вчених, зокрема, О. Василик, І. Запатріна, В. Кравченко, О. Крайник, І. Луніна, К. Павлюк, Д. Череваньов, І. Чугунов та інші.
Капітальні видатки бюджету розвитку спрямовуються на: соціально-економічний розвиток регіонів; інвестиційні програми; капітальний ремонт та реконструкцію; будівництво газопроводів і газифікацію населених пунктів; будівництво і придбання житла; збереження заповідників; розвиток метрополітенів; придбання вагонів для комунального електротранспорту; розвиток дорожнього господарства; придбання шкільних автобусів та автомобілів швидкої медичної допомоги; комп’ютеризацію та інформатизацію загальноосвітніх навчальних закладів; інші заходи, пов’язані з розширеним відтворенням [1].
До бюджету розвитку належать доходи та видатки місцевого бюджету, що утворюються і використовуються для реалізації програм соціально-економічного розвитку, зміцнення матеріально-фінансової бази.
Основними джерелами власних надходжень бюджету розвитку місцевих бюджетів в Україні виступають надходження від операцій з комунальною власністю [4, с. 82]:
– дивіденди нараховані на акції господарських товариств, що знаходяться у власності територіальної громади;
– кошти від відчуження майна, що перебуває в комунальній власності;
– кошти від продажу землі.
У багатьох країнах світу реалізується «концепція двох бюджетів», що передбачає розмежування видатків на споживання та на розвиток. В Україні ця концепція реалізується у формі бюджету розвитку. На місцевому рівні цей механізм більш-менш врегульований законодавством. Незважаючи на те, що він є досить зрозумілим процедурно, і інституційно, на етапі реалізації даного механізму виникає багато проблем. Це свідчить про актуальність удосконалення механізму бюджету розвитку. Що ж стосується загальнодержавного рівня, то тут механізм бюджету розвитку не визначено ані концептуально, ані термінологічно [2, с. 45-46].
Проблемами формування місцевих бюджетів розвитку є те, що [3]:
– найбільшу частку доходів місцевих бюджетів розвитку складають субвенції з інших бюджетів, доходи від відчуження майна та землі, незважаючи на досить великий перелік надходжень;
– порівняно зі старим бюджетним кодексом у новому зроблено спробу зміцнити бюджети розвитку місцевого самоврядування, тобто тепер туди можна зараховувати частину податку на прибуток, якщо місцева рада проголосує за встановлення місцевої ставки;
– у постановах Верховної Ради України «Про основні напрями бюджетної політики на 2013 рік» бюджетну політику спрямовано на забезпечення фінансової та соціальної стабільності, захист внутрішнього ринку.
Отже, задля того, щоб покращити ефективність місцевих бюджетів розвитку в першу чергу необхідно визначити чітке законодавче регулювання, як для джерел надходження, так і для витрачання коштів з цих бюджетів. Також необхідний перерозподіл коштів місцевих бюджетів з метою усунення певних нерівностей у економічному розвитку окремих регіонів, крім цього необхідно збільшити частку бюджетів розвитку у загальному обсязі загального та спеціального фондів місцевих бюджетів, а ще потрібно збільшити витрати на капітальні вкладення з бюджетів розвитку.

Список використаних джерел
1. Бюджетний кодекс України [Електронний ресурс]: офіційний текст: за станом на 08 липня 2010. – Режим доступу: Ошибка! Недопустимый объект гиперссылки.
2. Запатріна І. В. Бюджет розвитку у контексті забезпечення економічного зростання в Україні / І. В. Запатріна // Економіка і прогнозування. ¬– 2007. – № 3. – С. 43-55.
3. Стадник І. Р. Місцеві бюджети розвитку [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.confcontact.com/20111019/2_stadnik.php
4. Цюпа О. П. Оцінка надходжень бюджету розвитку місцевих бюджетів / О. П. Цюпа // Актуальні проблеми розвитку економіки. – 2012. – № 8 (2). – С. 81-89.

 
Форум » Матеріали конференції 23.12.2013 » Роль фінансово-кредитної системи у розвитку економіки країни » Дуткович Ю., ФОРМУВАННЯ ТА ВИКОРИСТАННЯ БЮДЖЕТУ РОЗВИТКУ...
Сторінка 1 з 11
Пошук: