Крищук І., ПРАКТИЧНІ НАСЛІДКИ ЗМІНИ ТРАНСФЕРТНОГО... - Форум
Четвер, 08.12.2016, 07:53
Приветствую Вас Гість | Регистрация | Вход

Всеукраїнська студентська інтернет-конференція

Меню сайта
Форма входу
Друзі сайту
Статистика

Крищук І., ПРАКТИЧНІ НАСЛІДКИ ЗМІНИ ТРАНСФЕРТНОГО... - Форум

[ Нові повідомлення · Учасники · Правила форуму · Пошук · RSS ]
Сторінка 1 з 11
Форум » Матеріали конференції 23.12.2013 » Роль фінансово-кредитної системи у розвитку економіки країни » Крищук І., ПРАКТИЧНІ НАСЛІДКИ ЗМІНИ ТРАНСФЕРТНОГО...
Крищук І., ПРАКТИЧНІ НАСЛІДКИ ЗМІНИ ТРАНСФЕРТНОГО...
conf-cvДата: Понеділок, 23.12.2013, 23:59 | Повідомлення # 1
Admin
Група: Адміністратори
Повідомлень: 1656
Нагороди: 5
Репутація: 8
Статус: Offline

Ірина Крищук,



4 курс, спец. «Фінанси та кредит», д.ф.н.,
Науковий керівник – Стужук Т.М.,
Чернівецький торговельно-економічний інститут КНТЕУ,
м.Чернівці



ПРАКТИЧНІ НАСЛІДКИ ЗМІНИ ТРАНСФЕРТНОГО ЦІНОУТВОРЕННЯ В УКРАЇНІ



Питання трансфертного ціноутворення в Україні є досить актуальним, оскільки з 1 вересня 2013 року набрав чинності Закон України від 04 липня 2013 року № 408 «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо трансферного ціноутворення».
Особливостям трансфертного ціноутворення приділяється особлива увага у наукових дослідженнях західних вчених. Дослідження політики трансфертного ціноутворення втілилися у працях К. Друрі, П. Хорвача, А. Вагенгофера, Г. Кюппера та інших. Деякі аспекти трансфертного ціноутворення одним із перших в Україні висвітлив у своїх працях С.Ф.Голов.
Відповідно до Закону «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо трансфертного ціноутворення», трансфертне ціноутворення - система визначення ціни продажу (реалізації) товарів та/або результатів робіт (послуг) в операціях, що визнані контрольованими [2].
Контрольовані операції – операції з пов'язаними особами; операції, однією із сторін яких є нерезидент, зареєстрований в країні, в якій ставка податку на прибуток на 5 відсоткових пунктів нижча ніж в Україні. Враховуючи, що ставка податку на прибуток в Україні з 01 січня 2013 року становить 19%, то в список повинні потрапити всі країни, де корпоративний податок становитиме 14% і нижче.
Отже зміни в Податковому кодексі щодо трансфертного ціноутворення сприяють реалізації основних принципів податкового законодавства України та недопущенню втрат доходів Державного бюджету України.
Операції вважаються контрольованими якщо загальний обсяг операцій платника податків з кожним контрагентом дорівнює або перевищує 50 млн. грн. (без врахування ПДВ) за календарний рік [1].
Платники податків, які здійснюють контрольовані операції, щорічно до 1 травня року, наступного за звітним, зобов’язані надати до Міністерства доходів і зборів України в електронному вигляді (з електронними підписами та печатками) звіт про контрольовані операції, здійснені у минулому році.
З 1 вересня 2013 року по 1 вересня 2014 року за неправильне визначення податкових зобов’язань у контрольованих операціях буде застосовуватися відповідальність в розмірі 1 гривня. В той же час, за неподання платником податків звіту або обов'язкової документації про проведені ним контрольовані операції протягом року передбачена відповідальність у розмірі 5% загальної суми контрольованих операцій [2].
Можна зробити висновок, що основний акцент законодавства про трансфертне ціноутворення спрямований на сферу великого бізнесу, де зосереджені основні платники податків. Так, наприклад, компанія Київстар вже у 2013 році перерахувала до державного бюджету близько мільярда гривень.
В умовах економічної кризи та дефіциту бюджетних коштів за допомогою трансфертного ціноутворення великі платники податків забезпечують постійні надходження до державного бюджету. За перше півріччя 2013 року від великих платників податків до бюджету надійшло 97 млрд.грн. Це 60% від загальної суми надходжень по Україні [3].
Підсумовуючи, можна зробити висновок, що введення змін щодо трансфертного ціноутворення позитивно вплинуло на дохідну частину бюджету. Це збільшило часту податкових надходжень, оскільки за перший квартал 2013 року відбулось перевиконання дохідної частини бюджету. Ще однією перевагою змін трансфертного ціноутворення є те, що великі платники податків мають можливість розширити сферу своєї діяльності, залучаючи інші компанії, взаємодія з якими передбачена вчиненням контрольованих операцій.

Список використаних джерел:
1. Податковий кодекс України [Електронний ресурс]: офіц.текст: за станом на 13.11.2013 р. – Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/2755-17.
2. Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо трансфертного ціноутворення [Електронний ресурс]: Закон України від 04.07.2013 р. №№ 13-17. – Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/408-18.
3. Є. Гриб. Трансфертне ціноутворення та контрольовані операції // Юридична Газета. – 2013. – № 37. – С. 29.

 
Форум » Матеріали конференції 23.12.2013 » Роль фінансово-кредитної системи у розвитку економіки країни » Крищук І., ПРАКТИЧНІ НАСЛІДКИ ЗМІНИ ТРАНСФЕРТНОГО...
Сторінка 1 з 11
Пошук: