Гноянко Ю.,ВИКЛИКИ ПОЛІТИЧНОГО ІСЛАМІЗМУ ТА ІСЛАМСЬКОГО... - Форум
Вівторок, 06.12.2016, 02:45
Приветствую Вас Гість | Регистрация | Вход

Всеукраїнська студентська інтернет-конференція

Меню сайта
Форма входу
Друзі сайту
Статистика

Гноянко Ю.,ВИКЛИКИ ПОЛІТИЧНОГО ІСЛАМІЗМУ ТА ІСЛАМСЬКОГО... - Форум

[ Нові повідомлення · Учасники · Правила форуму · Пошук · RSS ]
Сторінка 1 з 11
Форум » Матеріали конференції 23.12.2013 » Соціально-політичні перспективи суспільних трансформацій в умовах глобалізацій » Гноянко Ю.,ВИКЛИКИ ПОЛІТИЧНОГО ІСЛАМІЗМУ ТА ІСЛАМСЬКОГО...
Гноянко Ю.,ВИКЛИКИ ПОЛІТИЧНОГО ІСЛАМІЗМУ ТА ІСЛАМСЬКОГО...
conf-cvДата: Понеділок, 23.12.2013, 23:13 | Повідомлення # 1
Admin
Група: Адміністратори
Повідомлень: 1656
Нагороди: 5
Репутація: 8
Статус: Offline

Юлія Гноянко,



2 курс, спец. «Економічна кібернетика», д.ф.н.,
Наук. кер. – Докаш О.Ю.,
Чернівецький торговельно-економічний інститут КНТЕУ ,
м. Чернівці




ВИКЛИКИ ПОЛІТИЧНОГО ІСЛАМІЗМУ ТА ІСЛАМСЬКОГО ТЕРОРИЗМУ




До числа в найменшій мірі вивчених соціальних явищ цього століття можна віднести ісламізм. Проблема ця набуває особливої актуальності, в силу того, що ЗМІ не перестають поширювати різну інформацію про ісламізм, і такого широкого розголосу це питання ще ніколи не набувало.
Саме поняття «ісламізм» (є похідним від слова «іслам») можна назвати не достатньо політично коректним, так як воно може ображати почуття віруючих мусульман. Закінчення «ізм» ставить ісламізм в один ряд з такими явищами, як фашизм, расизм, націоналізм тощо, що, в свою чергу, несприятливим чином позначається на формуванні думки про іслам. У зв'язку з цим необхідно запобігти тенденції, пов'язаних з негативним і нерідко ворожим ставленням до ісламу і мусульман в цілому, яка гальмує весь процес формування добросусідських етноконфесійних відносин.
В контексті вивчення регіону Близького Сходу важливе місце займає проблема тероризму та екстремізму, зокрема ісламського. Визріванню ідеології політичного ісламізму, визначенню періодизації та соціальних рушійних сил цього явища, причини переростання його в терористичну діяльність присвятив свою фундаментальну працю французький дослідник Ж.Кепель. Різноманітіні форми терористичної діяльності, специфіку психології тероризму, методи ідеологічної та підривної аналізує американський дослідник Б.Гофман, приділяючи значну увагу палестинському терору. Радикально змінити ставлення Заходу до проблеми подолання тероризму пропонує американський правознавець А.Дершовіц, пропонуючи відмовитися від низки гарантій прав людини щодо учасників терористичної діяльності.
Іслам традиційно виступає в якості ворога ідеології лібералізму. Політичний іслам закликає до підпорядкування, а не до емансипації. Існує точка зору, що сучасний політичний ісламізм був винайдений сходознавцями, які служили британській владі в Індії, перш, ніж його перейняв пакистанець Монаді [3, с. 103].
Кидаючи виклик концепції емансипованої сучасності, він заперечував сам принцип демократії — право суспільства вільно визначати своє майбутнє. Така позиція могла бути спрямованою Заходом проти національних визвольних рухів в ісламському світі.
Сучасний політичний ісламізм не є результатом реакції проти т.зв. прозахідних зловживань антиклерикалізмом, хоча найчастіше це пропонується саме так. Жодне сучасне мусульманське суспільство, за винятком ряду держав колишнього СРСР, не було дійсно світським, і тим більше не було підданим нападам агресивного атеїзму. Приводом до зростання політичного ісламізму став занепад арабського популістського націоналізму 1950-1970-х рр. На сьогоднішній день соціальна криза є незрівнянно глибшою, ніж це було сто чи п'ятдесят років тому. Справа не в тому, що суспільство в цілому стало «більш бідним»: навпаки, в рівні середнього реального доходу, не можна заперечувати прогрес. При цьому багатство розподіляється не менш рівномірно, ніж колись. Насправді, в цьому контексті є деякі зміни: чисельність середнього класу в Єгипті збільшилася за 50 років з 5 до 30% населення [1, с. 105].
Сьогодні такі поняття, як терор і тероризм, змішуються, що призводить до плутанини при їх застосуванні. Однак, ці поняття необхідно розділяти. Терор як специфічний метод досягнення цілей відомий з найдавніших часів і лежить в основі тероризму - складного соціально-політичного явища. Таким чином, тероризм - це не просто інструмент досягнення (політичних) цілей, а саме цілеспрямована політика спирання винятково на терористичні методи і прийоми.
Відправною точкою міркувань, пов'язаних зі спробою дати відповідь на ці питання, для більшості дослідників є положення концепції політолога С. Хантінгтона, викладені в його роботі «Зіткнення цивілізацій». Згідно з його думкою, конфронтація між Заходом і ісламськими країнами, що ототожнюється з протистоянням багатої Півночі і бідного Півдня, стане навряд чи не найважливішим фактором, що визначатиме міжнародні відносини [4, с. 35]. Основним заходом щодо протидії екстремізму має стати обмеження або повна заборона діяльності іноземних ісламістських релігійних організацій (конкретно - поширюють ісламізм у формі ваххабізму або хомейнізму).
Таким чином, можна зробити висновок про необхідність міжнародного співробітництва в протистоянні глобальній небезпеці. Також дуже важливо залучити до цієї спільної справи мусульманських вчених і правознавців для вирішення питань, пов'язаних з ісламською догматикою і правом. Саме вони зможуть відіграти головну роль у мирному врегулюванні конфліктних ситуацій. Слід і в подальшому створювати подібні проекти, постійно вдосконалюючи їх. Проте ті, хто вже встигли скоїти злочини, повинні відбути покарання, з певним пом'якшенням вироку [2].

Список використаних джерел:
1. Амін С. Глобализация сопротивления. Борьба в мире [Текст] /С.Амін. – М. : Едиториал УРСС ,2004. – 304 с.
2. Пашков Р. Всемирная исламская политико-правовая мисль/Р.Пашков//Исламская интернет-библиотека Р. Пашкова [ Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.worldislamlaw.ru/archives/746.
3. Соколенко В. Цивилизационный экспансионизм атлантизма/В.Соколенко// Международная жизнь. - 1999. - № 5. – с. 21-29. 4. Хазанов А. Исторические корни терроризма. Терроризм – угроза человечеству в ХХІ веке [Текст]//А.Хазанов. – М. : “Крафт+”, 2003. - 38 с.

 
Форум » Матеріали конференції 23.12.2013 » Соціально-політичні перспективи суспільних трансформацій в умовах глобалізацій » Гноянко Ю.,ВИКЛИКИ ПОЛІТИЧНОГО ІСЛАМІЗМУ ТА ІСЛАМСЬКОГО...
Сторінка 1 з 11
Пошук: