Загородна Х., ПРАЦЕВЛАШТУВАННЯ МОЛОДІ У ЯПОНІЇ - Форум
Неділя, 04.12.2016, 12:07
Приветствую Вас Гість | Регистрация | Вход

Всеукраїнська студентська інтернет-конференція

Меню сайта
Форма входу
Друзі сайту
Статистика

Загородна Х., ПРАЦЕВЛАШТУВАННЯ МОЛОДІ У ЯПОНІЇ - Форум

[ Нові повідомлення · Учасники · Правила форуму · Пошук · RSS ]
Сторінка 1 з 11
Форум » Матеріали конференції 03.06.2013 » Економічна теорія та історія економічної думки » Загородна Х., ПРАЦЕВЛАШТУВАННЯ МОЛОДІ У ЯПОНІЇ
Загородна Х., ПРАЦЕВЛАШТУВАННЯ МОЛОДІ У ЯПОНІЇ
conf-cvДата: Понеділок, 27.05.2013, 18:54 | Повідомлення # 1
Admin
Група: Адміністратори
Повідомлень: 1656
Нагороди: 5
Репутація: 8
Статус: Offline



Христина Загородна





2 курс
Спеціальність «Менеджмент готельного,
курортного і туристичного сервісу»
денна форма навчання
Чернівецький торговельно-економічний інститут КНТЕУ
м. Чернівці

Наук. Кер.- Городницька Л.В.






ПРАЦЕВЛАШТУВАННЯ МОЛОДІ У ЯПОНІЇ





Сьогодні найкраще підготовлена та освічена робоча сила знаходиться саме в Японії. Секрет такого успіху полягає у тому, що в країні «майбутні члени суспільства» можуть з майже стовідсотковою точністю визначитися зі своїм майбутнім фахом. Мережі учбових закладів, починаючи з середньої і закінчуючи вищою освітою наперед визначають долю молодої людини.
Ректор одного з університетів, професор Фукуяма розробив унікальну наукову методику, яка вже котре десятиріччя поспіль застосовується у японських школах. «F-тест» (або «анкета Фукуями») передбачає глибокий самоаналіз та збір інформації про професії, з яких учень планує обрати власну. Головна новація японського ректора – запровадження практичних проб, якими кожен учень повинен випробувати свій теоретичний висновок. Причому умови роботи мають не відрізнятися від реальних, а усі завдання виконуються самостійно. Щороку учні 7-9 класів обирають роботи з 16 фіксованих галузей праці. Вони досить реально відображають ринок праці в Японії та передбачають взаємодію з людиною, природою, технікою, знаковими системами чи художніми образами [3, с. 226].
За три роки школярі можуть отримати до 48 таких професійних випробувань. Їх результати, а також результати позашкільної діяльності за фахом фіксуються у F-тесті. Дані про кожного школяра заносяться до комп'ютера, обробляються та систематизуються. Згодом вчителі пропонують окремим школярам чи цілому класу додатково попрацювати чи скористатися іншими професійними програмами.
Як свідчить статистика, середню школу закінчують 90% японців. І хоча більшість молоді з середньою освітою не отримує жодного свідоцтва про присвоєння професійної кваліфікації, для роботодавців це тільки плюс. Адже такі робітники охоче дотримуватимуться правил поведінки, прийнятих у компанії, вивчатимуть нюанси так званої корпоративної культури. Відданість рідному підприємству для японського спеціаліста – найголовніше [4, с. 91].
Студенти університетів теж не залишаються без уваги кадровиків. «Мисливці за головами» підшукують майбутніх співробітників компанії, які б відповідали стратегічним планам фірми, вже серед студентів 2-3 курсів. Такі кандидати на заняття вакансій проходять спеціальне тестування, до якого включається навіть медичне обстеження. Якщо стан здоров'я та підготовка майбутнього фахівця задовольняє кадровиків, його приймають на роботу під час студентських канікул, запрошують на лекції керівників та фахівців компанії, присвячених історії компанії, новаціям у виробництві та прогнозам на майбутнє. Так студенти можуть не тільки познайомитися з корпоративною етикою, а й набути практичних навичок, ще й заробити при цьому гроші [1, с. 13].
Прийняті на роботу молоді спеціалісти неодмінно проходять обов'язковий курс адаптації - початкової підготовки, яка зазвичай триває не довше двох місяців. Гордість за свою фірму виховується шляхом занурення новачка у справи фірми, її амбітні задачі та місії. Набути корпоративного духу робітникам допомагає і специфічна форма одягу, і різноманітні збори та конференції. Також кожна компанія має свій девіз та гімн.
Проте це не означає, що через кілька місяців новоспечений фахівець лишиться сам по собі. Багато хто з юнаків та дівчат ще кілька років після працевлаштування мешкає у гуртожитках фірми. Більше того, до 35 років за кожним молодим спеціалістом буде слідкувати куратор - керівник середньої ланки, який має бути випускником того ж університету. Такий прикріплений наставник для японця – щось типу духовного батька: він буває у свого підопічного вдома, знайомиться з його сім'єю, друзями та знайомими, вивчає його інтереси та захоплення [2, с. 183].
Затримуватися на одній посаді більше трьох років спеціалісту не доведеться. Японці переконані, що фахівець повинен бачити роботу компанії з різних боків, бути універсальним спеціалістом, здатним приносити користь будь-якому відділу фірми. Концепція «гнучкого робітника» передбачає, що людина має отримати підготовку якнайменше з двох спеціальностей.
Отже, така профосвіта зробила Японію країною економічного дива. Подібної системи профорієнтації не існує в жодній країні світу. Тому, що тут на перше місце виходять національні цінності, усталені традиції та неформальні правила поведінки.

Список використаних джерел
1. Барановський М.О. Народонаселення світу: поступ у XXI століття / Микола Олександрович Барановський — К. : 2002. – 61 с.
2. Козак Ю.Г. Міжнародні стратегії економічного розвитку: навч. пос. [для студ. вищ. навч. закл.] / за редакцією Ю. Г. Козака, В. В. Ковалевського, І. В. Ліганенко - [2-ге вид.] - К. : Центр учбової літератури, 2009. - 356 с.
3. Лазарєва С. Ф. Економіка та організація інформаційного бізнесу : навч. посібник / Світлана Федорівна Лазарєва — К. : КНЕУ, 2002. — 667 с.
4. Липов В. Міжнародна економіка : навчальний посібник/ Володимир Липов; М-во освіти і науки України, ХНЕУ. – Харків : ВД "ІНЖЕК", 2005. – 406 с.
5. Юрківський В. М. Регіональна економічна і соціальна географія. Зарубіжні країни : підручник / Віктор Минович Юрківський - [2-ге вид.] – К. : Либідь, 2001. – 416 с.


 
Форум » Матеріали конференції 03.06.2013 » Економічна теорія та історія економічної думки » Загородна Х., ПРАЦЕВЛАШТУВАННЯ МОЛОДІ У ЯПОНІЇ
Сторінка 1 з 11
Пошук: