Пятниця, 29.03.2024, 16:52
Приветствую Вас Гість | Регистрация | Вход

Всеукраїнська студентська інтернет-конференція

Меню сайта
Форма входу
Друзі сайту
Статистика

Григоришена Н., Буряк М., Проблематика розвитку готельного.. - Форум

[ Нові повідомлення · Учасники · Правила форуму · Пошук · RSS ]
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Форум » Матеріали конференції 03.06.2013 » Менеджмент та маркетинг як фактори розвитку підприємницької діяльності » Григоришена Н., Буряк М., Проблематика розвитку готельного..
Григоришена Н., Буряк М., Проблематика розвитку готельного..
conf-cvДата: Понеділок, 27.05.2013, 14:54 | Повідомлення # 1
Admin
Група: Адміністратори
Повідомлень: 1656
Нагороди: 5
Репутація: 8
Статус: Offline


Наталія Григоришена, Марина Буряк,






4 курс, спец. «Менеджмент готельного, курортного і
туристичного сервісу», д/ф,
Наук. кер. – Николайчук О.М.,
Чернівецький торговельно-економічний інститут КНТЕУ,
м. Чернівці





Проблематика розвитку готельного господарства в Україні





У статті розглянуто питання проблематики готельного господарства України, його розвитку та ефективності функціонування на сучасному ринку.

Сучасний стан розвитку готельного господарства на Україні набуває досить швидких темпів розвитку. Воно є бажаною та прибутковою галуззю, якою необхідно займатися задля підняття іміджу держави на новий рівень та можливості надання послуг світового класу. Але як і в будь-якій іншій галузі, готельному господарству характерні нестійкі тенденції розвитку, що в основному залежать від сезонних коливань попиту та неможливістю створення запасів готельного продукту, зростанням цін на послуги та недостатнім рівнем якості обслуговування при невисокій еластичності попиту за ціною. Велику увагу слід також приділяти нестабільності зовнішнього середовища, що завжди має великий вплив на діяльність підприємств. Щоб встояти на ринку та втримати існуючі позиції, потрібно шукати нові шляхи поліпшення фінансово-економічного стану. Постійно виникає необхідність знаходити нові варіанти вдосконалення процесу обслуговування споживачів готельних підприємств і надання послуг для успішного існування на ринку готельних послуг та підвищення прибутку. Для забезпечення ефективного функціонування підприємств готельного господарства необхідним є обґрунтування стратегій їх розвитку з урахуванням передового світового досвіду та успішної практики вітчизняних підприємств-лідерів.
Метою статті є дослідження проблемних питань, які постають перед підприємствами готельної індустрії при задоволенні потреб вибагливих споживачів в Україні в сучасних ринкових умовах.
Питанням розробки та використання стратегій у сфері готельного господарства займалось багато осіб, кожен з яких вносив свою частину у дослідження та вирішення поставлених перед ними завдань. Серед дослідників можна виокремити Т.О. Марцин, Т.В. Буряк, І.М. Писареський, С.О. Погасій, І.Б. Андренко, М.М. Поколодна, І.В. Сегеда, та ін.
Загальний економічний спад, посилення податкового й регуляторного тиску, різке падіння доходів населення, спад ділової активності може призвести до розпаду системи внутрішнього туризму і, відповідно, до спаду попиту на послуги готелів. Така ситуація свідчить про непростий і повільний процес приватизації, а також про невисоку заінтересованість підприємців у розвитку цього виду діяльності у зв'язку з низькою прибутковістю.
На сучасному етапі розвитку готельний бізнес в Україні має ряд певних проблем, які є перешкодами для становлення європейський стандартів якості послуг в підприємствах готельного господарства. До основних належить:
 невелика кількість готелів міжнародного класу;
 незначні обсяги інвестування у будівництво нових готелів;
 недостатня кількість кваліфікованих фахівців у галузі управління підприємствами готельного господарства та обслуговування;
 низький рівень конкуренції на готельному ринку внаслідок відсутності корпоративних стандартів управління якістю готельних послуг;
 високий рівень податків [1].
За останні роки завантаження підприємств готельного господарства України не перевищувало 25 % пропускної спроможності, питома вага збиткових підприємств у загальній кількості готельних підприємств складала близько 30%, майже 80% потребують модернізації, автоматизації та комп'ютеризації [2].
Кількість ліжко-місць у готельній сфері – найголовніший чинник, що використовується для оцінки потенціалу туристського центру або регіону щодо приймання туристів, чітко визначає ємкість засобів розміщення та реальну можливість їх приймання в даному туристському центрі.
Важливим показником використання готельних ресурсів, ритмічності роботи підприємств готельного господарства є коефіцієнт завантаження або рівень використання їх пропускної спроможності. Специфікою готельних послуг є те, що при зменшенні попиту підприємства не можуть реалізувати свої послуги в інший час в іншому місці, і якщо вони залишилися незатребуваними, то дохід буде втрачений, оскільки послуги не можна накопичувати, зберігати. Саме через відсутність можливості зберігання послуг у готелях відбувається їх природна втрата. На відміну від виробництва, процес обслуговування обмежений у часі. В період зменшення попиту та при високих цінах на послуги неповне завантаження на підприємствах не може відшкодувати збільшення попиту у наступні дні [2].
Щоб зводити кінці з кінцями, готелі подекуди змушені частку номерного фонду здавати в оренду, оскільки зниження попиту на готельні послуги не зменшує експлуатаційних витрат готелів.
Щорічне зростання витрат па експлуатацію свідчить про падіння рентабельності готелів, а також враховуючи зниження завантаження готелів неухильне зростають ціни на послуги готелів. Тому виникає невідповідність у співвідношенні “ ціна – якість ”, що призводить до незадоволення гостей і, як результат, до втрати клієнтів . Готелі змушені піднімати ціни, щоб хоча б частково покривати витрати на експлуатацію , звідси - висока собівартість готельних послуг [3].
Значне підвищення вартості проживання в готелях вимагає відповідного підвищення якості готельного обслуговування. Контингент споживачів готельних послуг в середньому стає заможнішим і вибагливішим. Внаслідок цього найменш перспективними виявляються готелі з низьким рівнем комфортності. При будівництві нових готелів і капітальних ремонтах приміщень акценти повинні робитися на створення сучасних комфортабельних готельних номерів. Це сприятиме покращенню показників, що характеризують якість готельних послуг, тобто збільшення частки місць, призначених для розміщенні іноземних громадян, тобто готельних місць найвищої якості, збільшення середньої площі готельного номера та зменшення середньої кількості місць у номері [4, ст.181-182].
Варто згадати про нечітко врегульоване в Україні право власності на землю, зокрема іноземних інвесторів. Відсутні можливості приватизації землі й невигідні умови її оренди, у готельний бізнес не задіяні іноземні компанії. Невирішеною залишається проблема зміни форми власності. Великі та значна частка середніх готельних підприємств в Україні перебувають у державній та комунальній формі власності, окремі регіони приватних готелей не мають.
Значною проблемою для багатьох українських готелів є неспроможність забезпечити високоякісне комплексне обслуговування клієнтів. Такий стан справ пов'язаний у значній мірі з відсутністю сучасних стандартів з управління якістю готельних послуг.
Болісним для готелів є також питання “ готельного збору ”, який збільшує ціну на 20%, що переказується в повному обсязі до бюджету місцевого самоврядування. Готельний збір, враховуючи ПДВ, піднімає оплату готельних, а це, в свою чергу, може бути причиною різкого спаду попиту на готельні послуги.
Важливою ознакою слід відмітити створення готельних мереж задля зменшення вартості наданих готелем послуг. Готельні мережі підтримують концепцію задоволення всіх, навіть специфічних потреб споживачів в організації дозвілля, відпочинку та бізнесу.
Підприємства готельного господарства, які входять до готельних мереж отримують зниження загальних витрат, інформативну базу даних, досвід роботи як внутрішньому так і на міжнародному ринках.
Незважаючи на існуючі проблеми зацікавленість в готельному бізнесі в Україні продовжує зростати, що пояснюється недостатньою кількістю готелів різної цінової категорії. Об’єднання підприємств в готельні мережі з встановленням єдиних стандартів обслуговування, централізованим наданням ряду послуг, в тому числі по бронюванню, матеріально-технічному оснащенню, безпеці підвищують рентабельність підприємств готельного господарства знижуючи витрати на управління. Помилки в процесі діяльності одного з підприємств готельної мережі можуть бути покриті за рахунок інших підприємств об’єднання. Тому можна говорити про високу стійкість і стабільність готельних підприємств, що є членами міжнародних і національних готельних ланцюгів [2].
Для розвитку туризму в сфері готельного господарства необхідно також звернути увагу на дешеві молодіжні готелі типу «хостел». Хостели малокомфортні, але практично завжди чисті, їх здебільшого використовують туристи з невеликим достатком, зважаючи на дешеві послуги. У якості хостелів використовували невибагливі будинки від 2-х до 6-ти місць при коридорній системі.
Молодіжні хостели – гарна альтернатива традиційно дорогим і вишуканим готелям, бо багато туристів зупиняються ненадовго, віддаючи перевагу активному й незалежному відпочинку. Молодь має можливість подорожувати під час канікул – взимку й влітку, тому хостели дуже популярні. Хостели об’єднуються у певні системи надання послуг, що є доступними для широких верств населення [5,ст. 435-437].
Отже, як бачимо, на сучасному етапі розвитку готельний бізнес має ряд певних проблем. Це і невелика кількість готелів міжнародного класу, незначні обсяги інвестування у будівництво нових готелів, недостатня кількість кваліфікованих фахівців у галузі управління підприємствами готельного господарства, низький рівень конкуренції на готельному ринку внаслідок відсутності стандартів управління якістю готельних послуг, недосконале законодавство у сфері готельного господарства, високий рівень податків та ще низка проблем, які є серйозними перешкодами на шляху розвитку готельної індустрії вУкраїні.
Належний рівень розвитку готельного господарства необхідний для будь - якої держави. Розвиток промисловості, торгівлі, економіки й туризму, а також культури і спорту сприяє мобільності людей з метою встановлення контактів, обміну досвідом, організації різноманітних заходів, оздоровлення і відпочинку. Разом з тим розвиток готельного господарства приводить і до розвитку суміжних видів підприємницької діяльності (торгівлі, виробництва тощо), сприяє пожвавленню усіх суспільно-економічних контактів, посилює економічний потенціал регіонів. Розвиток готельного ринку може стати суттєвим каталізатором економічного піднесення в Україні.

Список використаних джерел
1. Марцин Т.О., Бурак Т.В. Проблеми та перспективи розвитку готельного господарства в Україні [Інтернет джерело]. – Режим доступу: http://www.sworld.com.ua/index.p....212-600

2. Готельне господарство України: проблеми та перспективи функціонування в сучасних умовах кризової економічної ситуації [Інтернет джерело]. – Режим доступу: http://tourlib.net/statti_ukr/manachynska.htm
3. Організація надання послуг споживачам на готелі [Інтернет джерело]. – Режим доступу: http://knowledge.allbest.ru/marketi...._0.html
4. Скрибінський С.В. Сучасний стан готельного господарства в Україні/ Іванова Л.О., Моргун О.Ф. - Львів: Видавництво Львівської комерційної академії, 2000 - 246 с.
5. Писаревський І.М. Організація туризму/ Писаревський І.М., Погасій М.О., Андренко І.Б., Поколодна М.М., Сегеда І.В. за ред . І.М. Писаревського . – Х.: ХНАМГ , 2008. – 541 с.



 
Форум » Матеріали конференції 03.06.2013 » Менеджмент та маркетинг як фактори розвитку підприємницької діяльності » Григоришена Н., Буряк М., Проблематика розвитку готельного..
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Пошук: