Іванків О., СВІТОВИЙ ДОСВІД ВЕДЕННЯ ФРАНЧАЙЗИНГОВОГО БІЗНЕС - Форум
Пятниця, 09.12.2016, 19:22
Приветствую Вас Гість | Регистрация | Вход

Всеукраїнська студентська інтернет-конференція

Меню сайта
Форма входу
Друзі сайту
Статистика

Іванків О., СВІТОВИЙ ДОСВІД ВЕДЕННЯ ФРАНЧАЙЗИНГОВОГО БІЗНЕС - Форум

[ Нові повідомлення · Учасники · Правила форуму · Пошук · RSS ]
Сторінка 1 з 11
Форум » Матеріали конференції 03.06.2013 » Міжнародна конкурентоспроможність України в умовах євроінеграційних процесів » Іванків О., СВІТОВИЙ ДОСВІД ВЕДЕННЯ ФРАНЧАЙЗИНГОВОГО БІЗНЕС
Іванків О., СВІТОВИЙ ДОСВІД ВЕДЕННЯ ФРАНЧАЙЗИНГОВОГО БІЗНЕС
conf-cvДата: Понеділок, 27.05.2013, 12:05 | Повідомлення # 1
Admin
Група: Адміністратори
Повідомлень: 1656
Нагороди: 5
Репутація: 8
Статус: Offline



Ольга Іванків,





3 курс, спец. «Міжнародна економіка», д.ф.н.,
Наук.кер. − Козменко А.В.,
Чернівецький торговельно−економічний інститут КНТЕУ,
м. Чернівці





СВІТОВИЙ ДОСВІД ВЕДЕННЯ ФРАНЧАЙЗИНГОВОГО БІЗНЕСУ





В умовах сучасної світової економіки розвиток підприємництва є особливим питанням в господарстві будь якої країни. Адже, від розвитку бізнесу в країні залежить не лише її економічна стабільність, а й політична, соціальна, міжнародна. Всім відомо, що найбільш складним періодом в житті кожної компанії є перші три роки. За цей період з ринку зникають близько 80% підприємств. Що ж стосується франчайзингових компаній цей показник не перевищує рівень в 5%. Франчайзинг вже давно став міжнародним в різних секторах. Все більше число компаній створюють франчайзингові мережі по всьому світу. Ринок Міжнародного франчайзингу сильно виріс за останні декілька років. Серед незалежних компаній за цей проміжок часу розоряється більше 80% компаній. Дослідженням даного питання займалися такі вчені як Татарінов В. С, Андрощук Г. О, Варналія З. С, Колодізєв О. М та ін..
Світова практика застосування франчайзингу вражає своєю ефективністю. Франчайзинг у міжнародній практиці – це форма ліцензії на використання торговельної марки, що супроводжується наданням допомоги з боку власника торговельної марки (франчайзера) фізичній або юридичній особі (франчайзі), а також право на продаж продукту та послуг цього власника за певну винагороду [1]. Для кращого розуміння ведення франчайзингового бізнесу в світі розглянемо його на прикладі декількох країн. Лідером по кількості франчайзерів в 2011 р. стала Франція, як і в 2009-2010 рр. У 2011 р. налічувалося близько 1 500 компаній, які працювали по франчайзингових програмах. На другому місці виявилася Німеччина, в якій в 2011 р. працювало близько 1 000 франчайзерів. Замикає трійку європейських лідерів Великобританія, в якій в 2011 р. працювало близько 930 франчайзерів. Так в 2010 році число франчайзингових мереж у Франції наблизилося до 1 500, а число торгівельних точок франчайзі перевищувало 58 000. Число зайнятих на франчайзингових підприємствах в 2010 році перевищило 335 000, а їх зворот склав більше 47 мільярдів євро. Галузі, що лідирують по числу франчайзингових пропозицій, залишаються ті ж, що і 20 - 30 років тому і спостереження підтверджують, що це стійка тенденція. Роздрібна торгівля (господарські товари і предмети особистого вжитку, продукти харчування), готельний бізнес і салони краси (перукарні) як і раніше утримують значну долю серед всіх франшиз з розвиненими мережами і продовжують динамічно розвиватися, відкриваючи щороку нові крапки. На ці галузі довелося більше 60% від всього звороту франчайзингових мереж в 2010 році [2]. Тим часом, стійке зростання пропозицій з сфери особистих послуг, що спостерігається з 2001 року, продовжується до цих пір: + 3% франшиз і + 18,3% франчайзі в 2010 році. У Німеччині сьогодні зареєстровано близько 1 300 франшиз, з них 90% є німецькими і 10% припадає на іноземні. Свої послуги пропонують давно існуючі фірми, а також досить нові, але дуже перспективні. 80% ринку Німеччини зайнято франчайзинговими мережами. Там налічується 910 франчайзингових мереж, 55 700 франчайзі, в 2007 році торгівельний зворот досяг 41 мільярда євро. 40% всього ринку франчайзингу Німеччини займають послуги, 28% - ресторани і готелі, 8% займає торгівля. Великобританія, займає в Європі третє місце (після Франції і Німеччини) по кількості франчайзингових мереж. У ній налічується близько 800 франчайзерів з річним об'ємом продажів в 21,7 млрд дол., і більше 340 000 безпосередньо зайнятих фахівців в секторі. Франчайзинг у Великобританії представлений майже на 90% брендами із США і Канади. У свою чергу, вітчизняні торгівельні марки активно продають франшизи зарубіжним партнерам. У 2009 році 278 англійських мереж працювали за кордоном. У 2011 р. кожна третя франшиза Англії практикує зарубіжну експансію. Переважними країнами є європейські: Ірландія, Франція, Німеччина і Іспанія. 38% франчайзеров ставлять перед собою мету розвивати іноземний франчайзинг, просуваючи свої бренди за межі країни. Згідно з сучасним дослідженням Британської асоціації франчайзингу в 2010 році: франшизи Англії принесли за рік £ 11800 млн.; у Великобританії діють 842 франчайзингові мережі; у сфері франчайзингу зайнято 465 000 людей; середній зворот однієї мережі - £ 353 000; середня ціна франшизи - £ 46 600; найбільший сектор – нерухомість, на другому місці - франчайзинг у сфері послуг; власники 77% франшиз – британці; кожен п'ятий франчайзі має декілька точок, а 84% франчайзі задоволено співпрацею з франчайзером [3].
Отже, обсяги міжнародного франчайзингу зростають з кожним роком у всіх країн. Звичайно, лідером франчайзингу є США, але поряд із ними провідні позиції займає ряд європейських країн. Це дуже ефективний і прибутковий старт для розвитку малого і середнього бізнесу, який є вагомою складовою будь якої високорозвиненої держави. Тому, очікується щорічна тенденція до зростання цього виду бізнесу. Так, в США в 2013 році очікується приріст робочих місць на 162 000 в порівнянні з попереднім роком за рахунок появи нових франчайзі. Прогнози розвитку ринку франчайзингу були б оптимістичнішими при більш передбаченій і стабільній економічній ситуації в світі.
Список використаних джерел:
1. Шевчук С.Р. Господарсько-правові аспекти передачі прав на використання непатентованих прав інтелектуальної власності / С. Р. Шевчук [Електронний ресурс] Режим доступу: http://archive.nbuv.gov.ua/portal/soc_gum/Nashp/2011_2_2/Sh-chuk.pdf
2. Офіційний сайт Федерації розвитку франчайзингу [Електронний ресурс] Режим доступу: http://fdf.org.ua/
3. Франчайзинг в мире [Електронний ресурс] Режим доступу: http://franchisetop.ru/franchajzing-v-mire


 
Форум » Матеріали конференції 03.06.2013 » Міжнародна конкурентоспроможність України в умовах євроінеграційних процесів » Іванків О., СВІТОВИЙ ДОСВІД ВЕДЕННЯ ФРАНЧАЙЗИНГОВОГО БІЗНЕС
Сторінка 1 з 11
Пошук: