Максим’юк В., ВІДКРИТІСТЬ ТА ПРОЗОРІСТЬ ВЕДЕННЯ ОБЛІКУ ДОХОД - Форум
Четвер, 08.12.2016, 13:57
Приветствую Вас Гість | Регистрация | Вход

Всеукраїнська студентська інтернет-конференція

Меню сайта
Форма входу
Друзі сайту
Статистика

Максим’юк В., ВІДКРИТІСТЬ ТА ПРОЗОРІСТЬ ВЕДЕННЯ ОБЛІКУ ДОХОД - Форум

[ Нові повідомлення · Учасники · Правила форуму · Пошук · RSS ]
Сторінка 1 з 11
Форум » Матеріали конференції 03.06.2013 » Розвиток теорії і методики обліку, аналізу та аудиту » Максим’юк В., ВІДКРИТІСТЬ ТА ПРОЗОРІСТЬ ВЕДЕННЯ ОБЛІКУ ДОХОД
Максим’юк В., ВІДКРИТІСТЬ ТА ПРОЗОРІСТЬ ВЕДЕННЯ ОБЛІКУ ДОХОД
conf-cvДата: Понеділок, 27.05.2013, 10:53 | Повідомлення # 1
Admin
Група: Адміністратори
Повідомлень: 1656
Нагороди: 5
Репутація: 8
Статус: Offline


Володимир Максим’юк,





5 курс, спец. «Облік і аудит», д.ф.н.,
Наук. кер.- к.е.н., доцент Грінчук М.С.
Чернівецький торговельно-економічний інститут КНТЕУ
м. Чернівці





ВІДКРИТІСТЬ ТА ПРОЗОРІСТЬ ВЕДЕННЯ ОБЛІКУ ДОХОДІВ ТА ВИДАТКІВ ДЛЯ ГРОМАДЯН ТА ПРАЦІВНИКІВ ДЕРЖАВНИХ СЛУЖБ





На сьогоднішній день законодавча база України не може контролювати доцільність фінансування держаних коштів. Корупція з кожним роком все більше набирає обертів на території країни. Про це свідчать і показники статистики починаючи з 1991 року по 2012 рік кількість злочинів пов’язаних з отриманням хабара держаними службовцями зросла з 999 правопорушень до 2326 (+232,8%) офіційно зареєстрованих. Такі дані не можуть не хвилювати і дають поштовх для нових законів та методів боротьби з корупцією і не цільового використання державних коштів [1,с.17].
Багато вчених і науковців шукають шляхи вирішення даної проблеми зокрема О.В Кравченко, Д. Б. Клименко, В. Пархоменко, С.Ф. Голов, В.І. Єфіменко, Ф.Ф. Бутинець, В.П. Завгородній, В.В. Сопко, І.М. Ткаченко та ін. Однак на сьогоднішній день не знайдено єдиного напрямку який би дозволив ефективно протидіяти корупції в країні.
Значною мірою проблема обліку цільового фінансування і надходжень полягає у невизначеності таких економічних категорій, як дотація, субсидія, субвенція та інші державні трансферти.
бувають трьох видів: субсидії, субвенції та дотації.
Субсидії - кошти, що надаються юридичній особі на умовах пайового фінансування цільових заходів, програм і проектів;
Субвенції - кошти, що надаються на умовах повного фінансування цільових заходів, програм і проектів.
Як субсидії, так і субвенції можуть бути контрактними і вотованими. Контрактні асигнування - це форма розрахунків за виконання урядових замовлень (і замовлень органів місцевого самоврядування). Вотовані асигнування - це асигнування, скерування яких потребує голосування виборного органу. Вотовані асигнування, при їх затвердженні, показуються окремим рядком у бюджеті, з якого ці кошти виділяються. До коштів, що надходять на певні цілі з державного джерела, належать і дотації державного та місцевих бюджетів - кошти, що регулярно надаються юридичній особі для покриття планових збитків. Але в деяких випадках дотації можна кваліфікувати як вид бюджетного субсидування.
Державні субсидії бувають двох видів: інвестиційні субсидії та субсидії на виробництво. Інвестиційні субсидії скеровують на фінансування капітальних вкладень, а виробничі - на підтримку цього виду діяльності. Субсидії на виробництво, на відміну від дотацій, не пов’язані з вартістю продукції, що випускається, а залежать тільки від виду діяльності (прикладом може бути субсидування праці інвалідів). Субсидії також можуть бути: прямими (скеровані на розвиток необхідних галузей економіки) і непрямими - субсидії, що становлять систему пільгових податкових ставок. Зрештою, непрямі види субсидій ми в цьому випадку не розглядаємо, як такі, що не належать до коштів цільового фінансування Субвенції як вид державного цільового фінансування поширюються на взаємовідносини місцевих органів влади з державними органами, звідки ті отримують їх як грошові допомоги на фінансування певних заходів. Різновидом асигнувань є державні гранти. Грант - безоплатне фінансування наукових досліджень, дослідно-конструкторських робіт, навчання, лікування та на інші цілі з подальшим звітом перед грантодавцем про використання виділених ним коштів. Гранти можуть надаватися і недержавними структурами, у тому числі міжнародними організаціями. Державні дотації можуть скеровуватися на підтримку заданого рівня регульованих цін на окремі види товарів і послуг, що реалізовуються населенню, і на підтримку відносно невисокого рівня експортних цін для заохочення вивезення окремих видів товарів. Поряд із цим є також податкові дотації. Своєрідним прикладом податкових дотацій є дотації сільгоспвиробникам, що скеровуються із сум нарахованого податку на додану вартість [2,с.112-125].
Саме при здійсненні асигнувань з державного чи місцевого бюджету можливі корупційні дії з боку чиновників.
Отже, шляхи вирішення поставленої проблеми вбачаємо в зміні законодавчої бази і органів управлінні державними коштами, оскільки методи обліку в країні запозичені з міжнародних стандартів, які в свою чергу повністю регулюють відкритість і прозорість бухгалтерського обліку.
Література
1. Закон України “Про засади запобігання і протидії корупції” Із змінами і доповненнями, внесеними від 13 березня 2012 року N 4496-VI,від 5 липня 2012 року № 5083-VI.
2. О.В. Кравченко “Доходи і видатки бюджетних установ у вітчизняній та міжнародній обліковій практиці”– Х.: Континент, 2011р., 299 с.



 
Форум » Матеріали конференції 03.06.2013 » Розвиток теорії і методики обліку, аналізу та аудиту » Максим’юк В., ВІДКРИТІСТЬ ТА ПРОЗОРІСТЬ ВЕДЕННЯ ОБЛІКУ ДОХОД
Сторінка 1 з 11
Пошук: