Бабій Є., АНАЛІТИЧНЕ ПІҐРУНТТЯ УПРАВЛІННЯ ДОХОДАМИ ПІДПРИЄМС - Форум
Неділя, 04.12.2016, 01:48
Приветствую Вас Гість | Регистрация | Вход

Всеукраїнська студентська інтернет-конференція

Меню сайта
Форма входу
Друзі сайту
Статистика

Бабій Є., АНАЛІТИЧНЕ ПІҐРУНТТЯ УПРАВЛІННЯ ДОХОДАМИ ПІДПРИЄМС - Форум

[ Нові повідомлення · Учасники · Правила форуму · Пошук · RSS ]
Сторінка 1 з 11
Форум » Матеріали конференції 23.11.2012 » Розвиток теорії і методики обліку, аналізу та аудиту » Бабій Є., АНАЛІТИЧНЕ ПІҐРУНТТЯ УПРАВЛІННЯ ДОХОДАМИ ПІДПРИЄМС
Бабій Є., АНАЛІТИЧНЕ ПІҐРУНТТЯ УПРАВЛІННЯ ДОХОДАМИ ПІДПРИЄМС
conf-cvДата: Неділя, 25.11.2012, 20:09 | Повідомлення # 1
Admin
Група: Адміністратори
Повідомлень: 1656
Нагороди: 5
Репутація: 8
Статус: Offline

Євгенія Бабій,



5 курс, спец. “Облік і аудит”, д.ф.н.
Наук. кер. – к.е.н., проф. Адамова І.З.
Чернівецький торговельно-економічний інститут КНТЕУ
м. Чернівці




АНАЛІТИЧНЕ ПІҐРУНТТЯ УПРАВЛІННЯ ДОХОДАМИ ПІДПРИЄМСТВ СФЕРИ ОБІГУ



В умовах ринкової економіки за рахунок зростання конкуренції підвищуються вимоги до обґрунтованості та дієвості рішень, які приймаються організаціями, що здійснюють торгівельну діяльність. Вагому увагу в умовах боротьби за виживання на ринку надається точності встановлення оптимального рівня показника доходу від реалізації товарів в торгівлі, як основного джерела отримання прибутку та подальшого самофінансування діяльності організації. Запорукою достовірності та обґрунтованості планового цільового показника доходів від реалізації є повнота та достатність економічного аналізу в реалізації цілей управління.
В системі управління доходами торговельних підприємств плануванню доходів належить вагоме місце. Основними передумовами планування доходів торговельних організацій є розроблений план реалізації та закупівлі товарів; цільова величина прибутку, яка забезпечує умови ефективного розвитку організації у плановому періоді; розроблена цінова політика організації. Проте безпосереднім етапом, який передує плануванню та забезпечує вихідною інформацією про динаміку доходів є аналіз.
На думку А.С. Долбіна та Л.А. Проніної [1], основною ціллю аналізу доходів є визначення резервів збільшення доходів та підвищення дохідності торговельних підприємств. У свою чергу, Г.В. Зайцева вважає, що ціль полягає в тому, щоб оцінити дохідність торговельних організацій та виявити можливі резерви підвищення дохідності та фінансового оздоровлення організації [2, с.9].
Виходячи із вищезазначених цілей можна виокремити наступні задачі аналізу: оцінка дохідності організації, що фактично склалася за обсягом та рівнем; вивчення динаміки доходів за обсягом та рівнем та виявлення тенденцій їх зміни; вивчення впливу факторів на зміну суми та рівня доходів; оцінка складу доходів та напрямів їх використання; виявлення резервів збільшення доходів.
Одним із методичних інструментаріїв проведення аналізу управління доходами від реалізації товарів на торговельних підприємствах є аналіз показників доходів.
За результатами аналізу підходів до оцінки доходів можна зробити висновок, про необхідність систематизації існуючих показників оцінки доходів від реалізації торговельних організацій. В систему показників аналізу доходів та дохідності торговельних підприємств доцільно включати вісім груп показників, які відповідають наступним критеріям: наявність первинних показників у відомчій статистичній звітності; простота розрахунку похідних показників; можливість якісної оцінки змін показників у відносному виражені; мінімізація кількості показників (рис. 1.).

Рис. 1. Групи показників оцінки доходів та дохідності торговельних організацій
Оцінюючи показники динаміки доходів, доцільно більш детально зупинитися на інтегральному індексі зростання доходів. Використання вищезазначеного показника під час аналітичних розрахунків дозволить здійснити оцінку середнього рівня зростання показника доходів від реалізації товарів в торгівлі по відношенню до плану та базисного періоду.
Аналіз на практиці коефіцієнтів співвідношення доходів від реалізації та прибутку, який спрямований на накопичення та споживання, створить сприятливі умови для оцінки ступеня перевищення доходів над відповідними напрямами використання прибутку в сері обігу.
Особливістю управління доходами від реалізації товарів на підприємствах роздрібної торгівлі є розподіл функцій в області бухгалтерського обліку між спеціалістами фінансового відділу, бухгалтерського обліку та аналізу.
В результаті вивчення діяльності торговельних підприємств доцільно виділити найбільш суттєвий вплив на стадіях розробки цілеспрямованої стратегії управління доходами та здійснення ефективного контролю за реалізацією прийнятих управлінських рішень в області формування та використання доходів.
Розглядаючи систему управління доходами від реалізації товарів в роздрібній торгівлі, варто відмітити несуттєву їх роль на етапі аналізу різних аспектів розвитку доходів. Так, зміст аналізу доходів від реалізації товарів в роздрібній торгівлі підприємств зводиться до узагальнення склавшихся рівнів доходів та оцінки їх динаміки.

Список використаних джерел:

1. Долбилін А.С., Проніна Л.А. Витрати, доходи і прибуток торговельних підприємств : [навч. посіб.]. – М. : Економіка, 2009. – 167 с.
2. Зайцева Г.В. Доходи, витрати, прибуток торговельного підприємства : [навч. посіб.] / Г.В. Зайцева. – Б. : Корпоративне утворення, 2007. – 78 с.
 
Форум » Матеріали конференції 23.11.2012 » Розвиток теорії і методики обліку, аналізу та аудиту » Бабій Є., АНАЛІТИЧНЕ ПІҐРУНТТЯ УПРАВЛІННЯ ДОХОДАМИ ПІДПРИЄМС
Сторінка 1 з 11
Пошук: