Пятниця, 29.03.2024, 06:40
Приветствую Вас Гість | Регистрация | Вход

Всеукраїнська студентська інтернет-конференція

Меню сайта
Форма входу
Друзі сайту
Статистика

Панасевич Ю., КОНТРОЛЬ І РЕВІЗІЯ ВИКОНАННЯ КОШТОРИСІВ ... - Форум

[ Нові повідомлення · Учасники · Правила форуму · Пошук · RSS ]
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Форум » Матеріали конференції 23.11.2012 » Розвиток теорії і методики обліку, аналізу та аудиту » Панасевич Ю., КОНТРОЛЬ І РЕВІЗІЯ ВИКОНАННЯ КОШТОРИСІВ ...
Панасевич Ю., КОНТРОЛЬ І РЕВІЗІЯ ВИКОНАННЯ КОШТОРИСІВ ...
conf-cvДата: Неділя, 25.11.2012, 20:20 | Повідомлення # 1
Admin
Група: Адміністратори
Повідомлень: 1656
Нагороди: 5
Репутація: 8
Статус: Offline

Юлія Панасевич,



4 курс, спец. «Облік і аудит», д.ф.н.,
Наук. кер. – Маначинська Ю. А.,
Чернівецький торговельно-економічний інститут КНТЕУ,
м. Чернівці



КОНТРОЛЬ І РЕВІЗІЯ ВИКОНАННЯ КОШТОРИСІВ МИТНИХ УСТАНОВ



Державна митна служба України являється однією із складових бюджетної системи країни і тому повинна бути врегульована та налагоджена в усіх сферах здійснення своєї діяльності для реалізації основних функцій та завдань організації невиробничої сфери господарювання [5, с.129].
Митниці, як бюджетні організації, ведуть бухгалтерський облік, що має свої особливості. Його своєрідність полягає у тому, що бюджетні установи фінансуються виключно з державного бюджету, тому існує обов’язкова необхідність щодо складання кошторису доходів та видатків, є необхідність досконального вивчення та врегулювання даного процесу як за допомогою законодавчих нормативних актів, так і за допомогою різноманітних документів методологічного характеру [1; 2].
До основних завдань ревізії складання та виконання кошторисів митної установи належить:
1) надання об’єктивної оцінки стану виконання кошторису на утримання митної установи, а також збереження та використання основних засобів, матеріальних цінностей;
2) виявлення порушень фінансової та бюджетної дисципліни, допущені в фінансово-господарській діяльності митної установи щодо виконання чинних законодавчих і нормативних актів, які стосуються: підвищення ефективності витрачання бюджетних коштів за видами видатків на їхню функціональну діяльність, забезпечення ощадливого витрачання бюджетних коштів і матеріальних цінностей, ведення бухгалтерського обліку та складання звітності, здійснення внутрішньогосподарського контролю;
3) розроблення заходів для ліквідації виявлених порушень і недоліків, відшкодування збитків, завданих митній установі діями чи бездіяльністю службових осіб, і запобігання зловживанням і недолікам у подальшій роботі ревізії митної установи [5, с.131].
З метою посилення ефективності роботи контрольно-ревізійних підрозділів у міністерствах, інших центральних органах виконавчої влади, поліпшення координації їх діяльності з іншими контролюючими та правоохоронними органами, підвищення рівня відшкодування заподіяних державі збитків Кабінетом Міністрів України прийнято відповідну постанову від 22.05.02р. № 685 зі змінами й доповненнями [4]. Даною постановою затверджено Порядок здійснення міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади внутрішнього фінансового контролю в бюджетних організаціях.
Цей порядок визначає механізм здійснення контрольно-ревізійними підрозділами внутрішнього фінансового контролю за роботою установ, що належить до сфери управління відповідного відомства.
Внутрішній фінансовий контроль – це діяльність контрольно-ревізійних підрозділів, спрямована на забезпечення управлінської ланки митниць та Держмитслужби достовірною інформацією використання ними фінансових ресурсів, оцінку ефективності їх використання, правильність складання та виконання кошторису доходів та видатків та сприяє виявленню і запобіганню відхилень, що перешкоджають законному та ефективному використанню коштів [6, с.17].
Контроль за виконанням кошторису потребує значної уваги та має бути врегульований як загальними законодавчими нормативними актами, так і певними внутрішніми правилами та інструкціями .
Внутрішній контроль виконання кошторису необхідно проводити для:
1) аналізу фінансово-господарської діяльності, цільового та ефективного використання бюджетних коштів, економного використання фінансових ресурсів, достовірності ведення бухгалтерського обліку;
2) забезпечення усунення порушень фінансової дисципліни, відшкодування заподіяних збитків;
3) вжиття заходів до запобігання фінансовим порушенням.
Внутрішній контроль здійснюється контрольно-ревізійними підрозділами у формі ревізій, перевірок, оцінки, розслідування [6, с.47].
Для запобігання дублюванню контрольних заходів контрольно-ревізійні підрозділи координують свою роботу з органами Державної фінансової інспекції України (ДФІ) [3].
Відповідно до завдань, які повинні вирішувати митні установи, постає питання оперативної передачі електронної інформації до вищестоящих організацій. Обмін електронною інформацією можна здійснювати за допомогою електронної мережі передачі даних, яка б об’єднувала всі митні органи в єдину систему. Тому спочатку на базі існуючих телефонних ліній зв’язку за допомогою програмного забезпечення була створена глобальна модемна мережа митних органів України . Це спрощує систему складання та затвердження кошторису митних установ головними розпорядниками коштів (Держмитслужбою) [7, с.84].
Список використаних джерел
1. Митний кодекс України : за станом на 13 березн. 2012р. № 4495-VI / Верховна Рада України. – Офіц. вид. – К. : Парламентське вид-во.
2. Про затвердження Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ : Постанова КМУ від 22 лют. 2002р. № 228 / КМУ. – (Офіц. видання КМУ).
3. Про порядок проведення ревізій і перевірок органами державної контрольно-ревізійної служби в Україні : Інструкція : за станом на 3 жовтн. 1997р. №121 / Головне контрольно-ревізійне управління України. – (Офіц. видання ГоловКРУ України).
4. Про здійснення міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади внутрішнього фінансового контролю : Постанова КМУ від 22 травн. 2002р. № 685 / КМУ – (Офіц. видання КМУ).
5. Крисюк В. І. Ревізія і контроль в установах і організаціях бюджетної сфери : [ Навч. посібник ] / В. І. Крисюк, М. М. Каленський, О. В. Юрченко. – К. : Вид-во Європ. У-ту фінанcів, інформ. систем, менеджменту і бізнесу. – 148с.
6. Стефаник І. Б. Об’єкт контролю – внутрішній фінансовий контроль бюджетної установи / І. Б. Стефаник // Економіка, фінанси, право. – 2004. - №11. – 84с.
7. Шостак В. С. Державний контроль в сучасній Україні : [ Монографія ] / В. С. Шостак. – Х. : Основа, 2003. – 208с.
 
Форум » Матеріали конференції 23.11.2012 » Розвиток теорії і методики обліку, аналізу та аудиту » Панасевич Ю., КОНТРОЛЬ І РЕВІЗІЯ ВИКОНАННЯ КОШТОРИСІВ ...
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Пошук: